Executive Interim Manager - passionate in developing organizations and people!
- Verfügbarkeit einsehen
- 7 Referenzen
- auf Anfrage
- 20095 Hamburg
- Weltweit
- de | en | it
- 23.03.2022
Kurzvorstellung
Schwerpunkte:
- Führungs- und Changeverantwortung aus Beratung und Linie. Vertrieb, Callcenter/ Service, Logistik
- 1. und 2. Managementebene
- Organisationsen
Auszug Referenzen (7)
"Alex is a senior experienced leader, agile and holistic. He has a clear and fact based approach combined with a unique change mangement ability."
5/2016 – 9/2017
Tätigkeitsbeschreibung
Restrukturierung
Neuausrichtung
Vorbereitung Consolidierung
Change Management
Leadership development
Change Management, Krisenmanagement, Management (allg.), Interim Management, Projektmanagement, Unternehmensberatung, Strategisches Management
"Er hat schnell unsere Prozesse verstanden, wurde in unserer Niederlassung als neue Führungskraft akzeptiert und hat für frischen Wind gesorgt."
11/2015 – 4/2016
Tätigkeitsbeschreibung
Changemanagement und Neuausrichtung
Coaching und Entwicklung Führungskrafte
Kommunikations- und Reportingverbesserung
Change Management, Management (allg.), Interim Management, Projektmanagement, Unternehmensberatung, Schulung / Coaching (allg.), Führungstraining
"[...] supported the implementation, training & roll out of an eBay Marketing & Promotions Tool relevant for our more than 175k B2C Sellers in Germany. In the fast pace eBay envirnoment [...]'s contributions ensured that we could successfuly roll out in time budget and quality."
10/2014 – 12/2014
Tätigkeitsbeschreibung
Preparation and implementation of a new Ebay Software Product
Qualification of Callcenter
Business consultancy for retail
SAP Beratung (allg.), It-Beratung, Change Management, Interim Management, Unternehmensberatung, Call-Center, Einzelhandel
"Hiermit bestätige ich die oben angegebene Tätigkeitsbeschreibung.
Die Zusammenarbeit mit Herrn Barusche war sehr zielführend und ergebnisorientiert.
Alle erarbeiteten Themen konnten im Roll Out des Projektes sehr positiv umgesetzt werden.
Herr B. hat sich sehr schnell in unserer Unternehmensstruktur eingefügt und war als kompetenter Ansprechpartner für alle Kollegen ein wichtigen Gesprächspartner."
8/2013 – 4/2014
Tätigkeitsbeschreibung
- Business-modelling and change
- Definition of approach: what are the requirements to be in the first step "state of the art"
- development of future organisation incl. managementsystem, job-profiles, job descriptions, incentive
etc.
- definition of processes and design
- definition of KPI and salesfunnel
- business case: head calculation, contact calculation, sales ramp up, etc.
- transformation: communication-strategy, who is to be involved?, where are the overlaps?, road of
transformation
- Roll-out planning and implementation
- CRM: definition of IT requirements, design via MSVisio
- Coaching executives
- planning and realisation of Workshops
Hardware-Design, Rollout, Management (allg.), Organisation (allg.), Interim Management, Projektmanagement, Unternehmensberatung, Strategisches Management, CRM (Customer Relationship Management), Kommunikation (allg.), Strategische Kommunikation, Schulung / Coaching (allg.)
"Herr B. versteht es, in kurzer Zeit auf sachlich und persönliche Art und Weise neue Richtungen und Denkweisen zu vermitteln. All sein Vorgehen ist sehr gut vorbereitet, analytisch geprägt und ermöglicht eine qualifizierte Umstellung und strategische Neuausrichtung. In diesem Fall durch ein sehr intensives 1:1 Coaching sich selbst aus der internen Betrachtung herauszunehmen, den Schritt beiseite zu machen und über Eigen- und Fremdbild zu reflektieren. Zum einen in Bezug auf die betreuten Marken und zum anderen auch in Bezug der Selbstreflektion im Zusammenspiel mit anderen Abteilungen und Personen. Intensiv, fordernd, zielgerichtet, im persönlichen Verhältnis immer im Wohlfühlbereich!"
1/2012 – 3/2012
Tätigkeitsbeschreibung
- analysis status quo in marketing departement
- development of potential new marketing approaches aligned with head of marketing
- coaching Head of marketing
- implementing processorientated marketing
Hardware-Design, Schulung / Training (IT), It-Beratung, Inbetriebnahme (allg.), Marketing, Schulung / Coaching (allg.)
"Bestätigt!"
8/2011 – 11/2013
Tätigkeitsbeschreibung
Responsible for sales, customer service, logistics and purchasing (change)
Direct report to Vice-President, direct collaboration with UK headquater
Sales:
- recruitment new sales representative
- implementing new staff into organisation
- new sales approach
- new customer groups
Logistics:
- empowering resonsible Head of logistics
- set up of process optimisation and implementation
- developing KPI and implementation
- projekt set-up for paneuropean logsitics optimisation
- roll-out planning, -realisation and -implementation
customer service:
- coaching Head of customer service
- KPI
- communication improvement
purchasing:
- redirection of responsiblilities
- centralisation (UK)
- reporting
Reporting, Hardware-Design, Telekommunikation / Netzwerke (allg.), Prozessoptimierung, Rollout, Schulung / Training (IT), Inbetriebnahme (allg.), Change Management, Organisation (allg.), Interim Management, Recruiting, Kommunikation (allg.), Regie, Schulung / Coaching (allg.), Führungstraining, Dienstleistung (allg.), Einkauf (allg.), Logistik (Allg.)
"TO WHOM IT MAY CONCERN
[...] B. ist ein hervorrragender Kommunikator und Manager mit"
1/2011 – 8/2011
Tätigkeitsbeschreibung
Change of sales approach
Consulting Managing Director on :
- analysing status quo
- preperation of different aproaches
- developing communication and alignment strategy
- developing different akquisition strategy
- reorganisation of sales
- coaching sales representatives
Hardware-Design, SAP Beratung (allg.), Telekommunikation / Netzwerke (allg.), It-Beratung, Schulung / Training (IT), Change Management, Interim Management, Akquise / Kontakt, Kommunikation (allg.), Regie, Schulung / Coaching (allg.), Führungstraining
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
5/2016 – 9/2017
Tätigkeitsbeschreibung
Restrukturierung
Neuausrichtung
Vorbereitung Consolidierung
Change Management
Leadership development
Change Management, Krisenmanagement, Management (allg.), Interim Management, Projektmanagement, Unternehmensberatung, Strategisches Management
11/2015 – 4/2016
Tätigkeitsbeschreibung
Changemanagement und Neuausrichtung
Coaching und Entwicklung Führungskrafte
Kommunikations- und Reportingverbesserung
Change Management, Management (allg.), Interim Management, Projektmanagement, Unternehmensberatung, Schulung / Coaching (allg.), Führungstraining
8/2015 – 10/2015
TätigkeitsbeschreibungBeratung bzgl. Marketing und Strategie
Eingesetzte QualifikationenSAP Beratung (allg.), It-Beratung, Change Management, Management (allg.), Interim Management, Unternehmensberatung, Strategisches Management, Marketing
2/2015 – 8/2015
Tätigkeitsbeschreibung
Realignment of company
Processoptimisation
Prozessoptimierung, Change Management, Management (allg.), Interim Management, Unternehmensberatung, Öffentlichkeitsarbeit
10/2014 – 12/2014
Tätigkeitsbeschreibung
Preparation and implementation of a new Ebay Software Product
Qualification of Callcenter
Business consultancy for retail
SAP Beratung (allg.), It-Beratung, Change Management, Interim Management, Unternehmensberatung, Call-Center, Einzelhandel
8/2014 – 9/2014
TätigkeitsbeschreibungZusammenarbeit mit Eigentümer bzgl. Marketing und Kommunikation, Katalog- und Beilegererstellung inkl. Texte, Kampagnenplanung. Coaching und Entwicklung Führungskräfte.
Eingesetzte QualifikationenChange Management, Interim Management, Unternehmensberatung, Führungstraining
8/2013 – 4/2014
Tätigkeitsbeschreibung
- Business-modelling and change
- Definition of approach: what are the requirements to be in the first step "state of the art"
- development of future organisation incl. managementsystem, job-profiles, job descriptions, incentive
etc.
- definition of processes and design
- definition of KPI and salesfunnel
- business case: head calculation, contact calculation, sales ramp up, etc.
- transformation: communication-strategy, who is to be involved?, where are the overlaps?, road of
transformation
- Roll-out planning and implementation
- CRM: definition of IT requirements, design via MSVisio
- Coaching executives
- planning and realisation of Workshops
Hardware-Design, Rollout, Management (allg.), Organisation (allg.), Interim Management, Projektmanagement, Unternehmensberatung, Strategisches Management, CRM (Customer Relationship Management), Kommunikation (allg.), Strategische Kommunikation, Schulung / Coaching (allg.)
1/2012 – 3/2012
Tätigkeitsbeschreibung
- analysis status quo in marketing departement
- development of potential new marketing approaches aligned with head of marketing
- coaching Head of marketing
- implementing processorientated marketing
Hardware-Design, Schulung / Training (IT), It-Beratung, Inbetriebnahme (allg.), Marketing, Schulung / Coaching (allg.)
8/2011 – 11/2013
Tätigkeitsbeschreibung
Responsible for sales, customer service, logistics and purchasing (change)
Direct report to Vice-President, direct collaboration with UK headquater
Sales:
- recruitment new sales representative
- implementing new staff into organisation
- new sales approach
- new customer groups
Logistics:
- empowering resonsible Head of logistics
- set up of process optimisation and implementation
- developing KPI and implementation
- projekt set-up for paneuropean logsitics optimisation
- roll-out planning, -realisation and -implementation
customer service:
- coaching Head of customer service
- KPI
- communication improvement
purchasing:
- redirection of responsiblilities
- centralisation (UK)
- reporting
Reporting, Hardware-Design, Telekommunikation / Netzwerke (allg.), Prozessoptimierung, Rollout, Schulung / Training (IT), Inbetriebnahme (allg.), Change Management, Organisation (allg.), Interim Management, Recruiting, Kommunikation (allg.), Regie, Schulung / Coaching (allg.), Führungstraining, Dienstleistung (allg.), Einkauf (allg.), Logistik (Allg.)
1/2011 – 8/2011
Tätigkeitsbeschreibung
Change of sales approach
Consulting Managing Director on :
- analysing status quo
- preperation of different aproaches
- developing communication and alignment strategy
- developing different akquisition strategy
- reorganisation of sales
- coaching sales representatives
Hardware-Design, SAP Beratung (allg.), Telekommunikation / Netzwerke (allg.), It-Beratung, Schulung / Training (IT), Change Management, Interim Management, Akquise / Kontakt, Kommunikation (allg.), Regie, Schulung / Coaching (allg.), Führungstraining
Ausbildung
Köln
Hamburg
Über mich
- sales
- customer service
- call center, marketing
- purchasing and
- logistics.
Of these, more than 12 years management of these areas in the first and 2 Level in large and medium-sized companies.
I drive the strategic realignment and upcoming restructuring progress or pending bridge over the failure of a leader.
As Interim Manager I stand for a binding deal with change. I take over responsibility for change and development.
My temporary use offers the opportunity to implement strategic objectives without any delay. Projects will be continued and subsequent management can start with an unloaded image in its new responsibilities.
Focus on sales, customer service, call-center, marketing, supply chain.
Weitere Kenntnisse
Changemanagement
Roll-out Planung, Durchführung
Prozessoptimierung und -dokumentation
Coaching
Führung
Management
Projekte
Vertrieb
Kundenservice
Logistik
Marketing
Verpackung
Handel
Versandhandel
Beratung
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Italienisch (Grundkenntnisse)
- Europäische Union
- Schweiz
- Vereinigte Staaten von Amerika
Kontaktdaten
Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.
Jetzt Mitglied werden