Network Engineer and System Support Analyst (CCNP)
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- 18.10.2018
Kurzvorstellung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
6/2007 – 10/2008
Tätigkeitsbeschreibung
Resolve technical problems by providing support through the Helpdesk for over 570 users
Participate in installing, configuring, developing and documenting systems.
Participate in team projects.
Use current standards and procedures in all tasks
Refer to and assist in the on-going maintenance of procedures documentation
Monitor logged and allocated calls to ensure a high level of service provision to Baillie Gifford staff and
ensure that escalation procedures are adhered.
Issue and maintain laptops, mobile phones and their accessories.
Produce of monthly and quarterly statistic reports.
Participate in relevant user administration i.e. new start set up, systems overview, changes and leavers.
General PC /Printers maintenance
Configure, verify and troubleshoot router operation and a switch VLANs and inter-switch communications.
Implement IP addressing scheme and IP services to meet network requirements.
Identify security threats to the network and describe general methods to mitigate those threats.
Implement, verify and troubleshoot NAT and ACL.
Implement and verify WAN links.
Zertifikate
Ausbildung
Edinburgh, United Kingdom
Über mich
CCNP, CCNA.
Cisco Netzwerkadministration, Oracle Datenbankadministration, ITIL, PRINCE 2, Spectrum
Kernkompetenzen :
Spezialkenntnisse in Routing und Switching-Technologien.
LAN- und WAN-Protokolle:
TCP/IP: IPv4, IPv6
OSPF, MP-BGP, EIGRP, IS-IS, RIP
MPLS, VPN
Spanning Tree (802.1d STP, 802.1w RSTP, PVST, 802.1s MST)
CDP, VTP, 802.1q, EtherChannel
HSPR, VRRP, GLBP
QoS, DiffServ, VoIP
NAT, Tunneling (IPSec, GRE), VPN, 802.1x
Konfiguration von aktiver Netzwerkkomponenten wie z.B.: Router, Switches
Erfahrungen im Betrieb/Operations großer Netzwerke 2nd Level Support, Management, Monitoring, Projektunterstützung, Administration, Troubleshooting.
Spezialkenntnisse im Bereich Netzwerkmanagement/SNMP, vertraut mit der Verwendung von HP OpenView Network Node Manager und Cisco Works sowie Remedy Action Request System.
Troubleshooting mit Snifferprogrammen / Protokollanalyse, Netzwerkdokumentationen inkl. Visio Bilder, Webserver, FTP-Server, Mailserver, DNS, DHCP.
Betriebssysteme:
Praxisgereifte Kenntnisse der auf Microsoft-Systemen eingesetzten Standard-Software : 2003, 2000, XP, Vista, 7, ME, NT-Server und 95
Ein sicherer Umgang Linux Suse 9.2 -10.2
Weitere Kenntnisse
- Netzwerke
- IT-Sicherheit
- Systemanalytiker
- Hardware-Kenntnisse
- IT-Support (allg.)
- Servicemanagement / ITIL
Persönliche Daten
- Deutsch (Fließend)
- Englisch (Fließend)
- Arabisch (Fließend)
- Europäische Union
- Schweiz
Kontaktdaten
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