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Brand & Sport Marketing Experte

zuletzt online vor 4 Tagen
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  • 80798 München
  • Weltweit
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  • 18.03.2025

Kurzvorstellung

Jahrelange Erfahrung in der Entwicklung und Umsetzung umfassender Markenstrategien (Positionierung, CI, Kommunikation, etc.) der Ausarbeitung und dem Abschluss komplexer Sponsoringverträge, sowie der Konzeption und Durchführung von Produktionen.

Qualifikationen

  • Bildung (allg.)
  • Brand Manager7 J.
  • CRM (Customer Relationship Management)
  • Dozent (Sonstige)
  • E-Commerce3 J.
  • Eventkoordinator1 J.
  • Interim Management1 J.
  • Internationalisierung5 J.
  • Kommunikationsberatung5 J.
  • Management (allg.)5 J.
  • Markenbildung9 J.
  • Marketing10 J.
  • Partner Relationship Management8 J.
  • Produkt-Vermarkter
  • Projektleitung / Teamleitung6 J.
  • Projektmanagement8 J.
  • Projektplanung1 J.
  • Social Media Marketing4 J.
  • Sponsoring6 J.
  • Strategische Kommunikation7 J.
  • Strategisches Marketing7 J.
  • Trend- & Zukunftsforschung5 J.
  • Vertrieb (allg.)
  • Vertriebs- und Marketingleiter

Projekt‐ & Berufserfahrung

Dozent Grundlagen Sportmanagement
Kundenname anonymisiert, München
2/2025 – offen (2 Monate)
Hochschulen und Forschungseinrichtungen
Tätigkeitszeitraum

2/2025 – offen

Tätigkeitsbeschreibung

- Durchführung von Workshops und Seminaren
- Korrektur von schriftlichen Prüfungen und Projektbewertungen.

Eingesetzte Qualifikationen

Dozent (Sonstige), Bildung (allg.), Management (allg.), Marketing, Sponsoring

Dozent Customer Experience Management
Kundenname anonymisiert, München
2/2025 – offen (2 Monate)
Hochschulen und Forschungseinrichtungen
Tätigkeitszeitraum

2/2025 – offen

Tätigkeitsbeschreibung

- Durchführung von Workshops und Seminaren
- Korrektur von schriftlichen Prüfungen und Projektbewertungen

Eingesetzte Qualifikationen

Bildung (allg.), CRM (Customer Relationship Management), Dozent (Sonstige), Marketing

Team Lead & Strategic Consultant
Kundenname anonymisiert, München
9/2024 – 12/2024 (4 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

9/2024 – 12/2024

Tätigkeitsbeschreibung

- Strategic advisory to the board, providing expert guidance in the development and implementation of high-impact sponsorship activations for various clients
- Developed and implemented comprehensive seasonal sponsorship strategies, that align with key marketing campaigns and drive year-round brand engagement
- Led the planning and development of key sponsorships in major German sports leagues, driving high-impact brand integration and delivering measurable ROI
- Streamlined and optimized sponsorship management processes across multiple campaigns, increasing efficiency and improving overall team performance
- Coached and mentored two teams to foster professional development and driving continuous improvement

Eingesetzte Qualifikationen

Strategische Kommunikation, Projektleitung / Teamleitung, Brand Manager, Interim Management, Markenbildung, Marketing, Partner Relationship Management, Projektmanagement, Sponsoring, Strategisches Marketing, Teamleiter

Team Lead / Project Manager
Kundenname anonymisiert, München
5/2024 – 6/2024 (2 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

5/2024 – 6/2024

Tätigkeitsbeschreibung

- Led the planning and development of key sponsorships in major German sports leagues, driving high-impact brand integration and delivering measurable ROI
- Streamlined and optimized sponsorship management processes across multiple campaigns, increasing efficiency and improving overall team performance
- Coached and mentored two teams to foster professional development and driving continuous improvement

Eingesetzte Qualifikationen

Business-To-Consumer, Marketing, Partner Relationship Management, Projektleitung / Teamleitung, Kommunikation (allg.), Markenbildung, Markteintrittsstrategien, Projektmanagement, Sponsoring, Strategisches Marketing

Project Lead
Kundenname anonymisiert, München
5/2024 – offen (11 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

5/2024 – offen

Tätigkeitsbeschreibung

- Developing and implementing a B2C market entry strategy
- Developing and conceptualizing a holistic brand strategy, including brand positioning, visual identity, and communications
- Developing and implementing a multi-channel communications strategy
- Leading and coordinating a cross-functional team across three companies
- Organizing and facilitating business strategy and project workshops

Eingesetzte Qualifikationen

Eventkoordinator, Strategisches Marketing, Markendesign, Brand Manager, Budgetierung, E-Commerce, Management (allg.), Markenbildung, Marketing, Markteintrittsstrategien, Partner Relationship Management, Produkt-Vermarkter, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Social Media Marketing, Sponsoring, Vertrieb (allg.), Vertriebs- und Marketingleiter

Consultant Brand & Sports Marketing
Kundenname anonymisiert, München
10/2023 – offen (1 Jahr, 6 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

10/2023 – offen

Tätigkeitsbeschreibung

- Strategic advisory to the board, providing expert guidance in the development and implementation of high-impact sponsorship activations for various clients
- Developed and implemented comprehensive seasonal sponsorship strategies, that align with key marketing campaigns and drive year-round brand engagement
- Led the planning and development of key sponsorships in major German sports leagues, driving high-impact brand integration and delivering measurable ROI
- Streamlined and optimized sponsorship management processes across multiple campaigns, increasing efficiency and improving overall team performance
- Coached and mentored two teams to foster professional development and driving continuous improvement

Eingesetzte Qualifikationen

Projektplanung, Strategische Kommunikation, Strategisches Marketing, Brand Manager, Interim Management, Kommunikationsberatung, Management (allg.), Marketing, Partner Relationship Management, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Trend- & Zukunftsforschung

Account Director Brand & Sports (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, München
11/2019 – 5/2023 (3 Jahre, 7 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

11/2019 – 5/2023

Tätigkeitsbeschreibung

- Co-creator of the E-Team: a client’s next level global brand campaign, including the integration and activation of their latest seven-figure sports sponsorship
- Led the development, conceptualization, and production of one of the most successful awareness campaigns in client's history
- Developed holistic brand strategies, incl. communications, activations, and PR
- Identified and negotiated sponsorship partnerships with national and international brands
- Cultivated strong client relationships, ensuring satisfaction and repeat business
- Orchestrated international photo shoots as well as content and TVC productions
- Provided strategic project planning and forecasting to optimize cost/benefit ratio
-Managed the sports, brand and creative team

Eingesetzte Qualifikationen

Strategische Kommunikation, Markteintrittsstrategien, Management (allg.), Brand Manager, Budgetierung, Business Development, Internationalisierung, Key-Account-Manager, Kommunikation, Marketing und Öffentlichkeitsarbeit (Sonstige), Kommunikationsberatung, Kundenberater, Markenbildung, Markendesign, Marketing, New Business Manager, Partner Relationship Management, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Social Media Marketing, Sponsoring, Strategisches Marketing, Trend- & Zukunftsforschung, Werbung

Client Services "24h of Le Mans"
Kundenname anonymisiert, Le Mans
5/2019 – 6/2019 (2 Monate)
Automobilindustrie
Tätigkeitszeitraum

5/2019 – 6/2019

Tätigkeitsbeschreibung

- Customer Care
- Garage Tours

Eingesetzte Qualifikationen

Eventkoordinator, Kundenbetreuer

Head of Operations (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, München
3/2018 – 5/2019 (1 Jahr, 3 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

3/2018 – 5/2019

Tätigkeitsbeschreibung

- Provided valuable support to several unicorns, helping them conceptualize and refine their pitches
- Increased project efficiency by approx. 30% by introducing an innovative file handling system and implementing various automation processes
- Led the development of effective marketing strategies tailored to the successful launch and promotion of new businesses and products
- Developed and designed pitch presentations for various industries
- Analyzed business data to make informed decisions and proactively respond to market trends
- Reviewed financial data to optimize profitability and drive sustainable growth
- Inspired the account team and the content team to exceed set goals

Eingesetzte Qualifikationen

Marketing, Markendesign, Internationaler Account-Manager, Partner Relationship Management, Projektleitung / Teamleitung, Grafikdesign, Investors-Relations, Kundenberater, Markenbildung, Operations Manager, Projekt - Start-Up-Workshop, Projektmanagement

Online Marketing Consultant (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, München
3/2018 – 12/2018 (10 Monate)
Dienstleistungsbranchen (Service)
Tätigkeitszeitraum

3/2018 – 12/2018

Tätigkeitsbeschreibung

- Managed and forecasted six-figure media spending budgets
- Conceptualized, implemented, and optimized SEA campaigns
- Developed multi-channel strategies and identifyied market potentials
- Analyzed campaign results and derived appropriate actions
- Interface management between all stakeholders

Eingesetzte Qualifikationen

Online-Marketing-Berater, Key-Account-Manager, Partner Relationship Management, Projektmanagement, Digital Marketing

Internationalization & Strategy, International Business (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, München
1/2015 – 3/2017 (2 Jahre, 3 Monate)
Tourismus und Freizeitwirtschaft
Tätigkeitszeitraum

1/2015 – 3/2017

Tätigkeitsbeschreibung

- Exceeded the projected revenue targets for three years within the first year
- Built the number one point of contact for Chinese supporters
- Led the development and expansion for the Chinese online store on Tmall
- Managed a diverse project team of over 20 members across all stakeholders
- Managed all aspects of the customer experience, from improving in-store interactions, to optimizing product selection, customer service, and logistics
- Identified product and pricing opportunities through market research and on-site assessments
- Developed and implemented a cross-platform marketing strategy covering online platforms, social media, print, club TV, and more
- Implemented a KPI-driven performance marketing to improve campaign effectiveness and increase revenue
- Conducted continuous market analysis to identify opportunities for growth and to adjust strategies
- Identified potential partners for international expansion
- Developed new and creative business partnership ideas to expand revenue streams and market reach
- Conceptualized tailor-made sales presentations, and supported the acquisition process

Eingesetzte Qualifikationen

Strategische Kommunikation, Brand Manager, Strategisches Marketing, Werbung, Akquise / Kontakt, Business Development, E-Commerce, Internationaler Account-Manager, Internationalisierung, Key-Account-Manager, Markenbildung, Marketing, Merchandising, New Business Manager, Online-Marketing-Berater, Partner Relationship Management, Projektmanagement, Sponsoring

Consultant Brand Development & Marketing
Verschiedene, Verschiedene
10/2012 – 2/2014 (1 Jahr, 5 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

10/2012 – 2/2014

Tätigkeitsbeschreibung

- Brand Strategy
- Brand Design
- Marketing Strategy

Eingesetzte Qualifikationen

Marketing, Markenbildung, Markendesign, Markteintrittsstrategien

Zertifikate

General Management in Sports Business
SPOAC - Sports Business Academy by WHU
2019

Ausbildung

Sportökonomie
B.Sc.
2015
Bayreuth

Über mich

Erfahrener Brand & Sports Marketing Experte mit umfangreicher Expertise in der Entwicklung und Umsetzung ganzheitlicher Marketingkonzepte für diverse Branchen (Automotive, EMS, Werkzeug, Sanitär, Einzelhandel, FMCG, Food). Erfolgreich in der Akquise, Betreuung und Aktivierung von Sportsponsorings (Fußball, Handball, Basketball, Formel 1, Tourenwagen, Radsport).
Mit fundierter Erfahrung in Projektleitung, Stakeholder-Management und Content-Produktion (TVC, Content, Foto, Grafikdesign) und Performance Marketing.

Schwerpunkte: Markenstrategie, Markenpositionierung, Markenaktivierung, Kommunikationsstrategie, Sponsoring

Weitere Kenntnisse

SKILLS
- Markenstrategie
- Markenpositionierung
- Markenaktivierung
- Kampagnenkonzepte
- Werbung
- 360° Marketing und Kommunikation
- Sport-Sponsoring
- Sponsoringaktivierung
- Vermarktung
- Medien Produktion (TVC, Content, Photo,..)
- Performance Marketing
- Projektleitung
- Projektplanung
- Mitarbeiterführung
- Prozessoptimierung
- Change Management

IT
- Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint), Admin, Exchange
- Adobe Creative Cloud (Photoshop, InDesign, Illustrator, Premiere)
- Meta Ads, Google Ads
- Asana, Trello, Planner

SPORT
- Fußball
- Motorsport (GT, WEC, Formel 1, Formel E)
- Radsport
- American Football
- Basketball
- Handball

BRANCHEN
- Automotive
- Werkzeug / DIY
- Sanitär
- Lifestyle
- Einzelhandel
- Food
- FMCG
- EMS

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Englisch (Fließend)
  • Französisch (Gut)
  • Spanisch (Grundkenntnisse)
Reisebereitschaft
Weltweit
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Profilaufrufe
68
Alter
39
Berufserfahrung
10 Jahre und 2 Monate (seit 01/2015)
Projektleitung
7 Jahre

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