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Interim Brand & Digital Marketing Professional

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  • auf Anfrage
  • Deutschland
  • auf Anfrage
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  • 31.01.2025

Kurzvorstellung

Marketing Allrounderin mit +5 Jahren Erfahrung mit Fokus auf erfolgsorientierte 360Grad Strategien mit Cross-Channel Umsetzung dabei Budget und Ziele stets im Blick, 100% Remote-Arbeit, Standort: München

Qualifikationen

  • Brand Manager3 J.
  • Budgetierung3 J.
  • Content Management2 J.
  • Content Marketing
  • Digital Marketing3 J.
  • Kampagnenmanager3 J.
  • Marktforschung / -analyse3 J.
  • Projekt Management
  • Reporting1 J.
  • Strategisches Marketing3 J.

Projekt‐ & Berufserfahrung

Product Marketing Manager (Festanstellung)
ITF Pharma GmbH, München
4/2021 – 8/2024 (3 Jahre, 5 Monate)
Gesundheitswesen
Tätigkeitszeitraum

4/2021 – 8/2024

Tätigkeitsbeschreibung

• ????????? ????? ?????????? ??? ????????????: Developing and executing long-term marketing strategies, including adapting globally defined strategies for the German market while ensuring consistent brand positioning.
• ?????? ???????? ?????????? ??? ????? ??????????: Creating marketing plans and executing brand activations across the customer journey, including paid media campaigns, PR initiatives, newsletters, website updates and (online) events to enhance brand awareness and experience.
• ?????-?????????? ?????????????: Collaborating closely with sales, agencies, and various business units to implement marketing strategies
• ??????????? ?????????? ??? ?????? ????????: Conducting continuous market trend and competitor performance analysis, evaluating activities to improve effectiveness and refine strategic direction.
• ?????? ??? ???????? ??????????: Forecasting and managing the product marketing budget, ensuring efficient resource utilization to maximize impact.

Eingesetzte Qualifikationen

Kampagnenmanager, Brand Manager, Budgetierung, Digital Marketing, Marktforschung / -analyse, Performance Management, Produkt-Vermarkter, Strategisches Marketing

Social Media Manager (Festanstellung)
BMW, Linde, Hartmann, München
10/2019 – 3/2021 (1 Jahr, 6 Monate)
Medienbranche
Tätigkeitszeitraum

10/2019 – 3/2021

Tätigkeitsbeschreibung

• ????????? ???????? ??? ??????? ??????????: Ongoing editorial planning and management of social media channels (Facebook, LinkedIn, Instagram) for various clients.
• ???????? ??????????? ??? ??????????: Plan and execute campaigns, enhance formats, and advise clients on their brand presence.
• ??????? ????????: Develop editorial and content plans tailored to specific audiences, creating social media content in both German and English.
• ?? ???????? ??????????: Set up, plan, and monitor advertising campaigns while managing budgets effectively.
• ??????????? ????????? ??? ???????????????: Analyze campaign performance, generate reports, and provide actionable insights.

Eingesetzte Qualifikationen

Reporting, Mediaplanung, Content Management, Projektmanagement, Social Media Marketing

Shop Management & Brand Advertising Solutions in Fashion & Sports (Festanstellung)
Otto GmbH & Co KG, Hamburg
10/2018 – 3/2019 (6 Monate)
Handel
Tätigkeitszeitraum

10/2018 – 3/2019

Tätigkeitsbeschreibung

• ??????? ??? ???????? ??????????: Design and update shop pages, create teasers, manage product data, and collaborate with brand partners to update shops and campaign materials.
• ??????????? ???????? ??? ????????: Analyze KPI performance for campaigns, conduct competitor research, and provide actionable recommendations.
• ???????? ??????????? ??? ?????-?????????? ?????????????: Develop theme pages, maintain feeds, and collaborate across teams (purchasing, design, content, and advertising).

Eingesetzte Qualifikationen

Kampagnenmanager, Content Management, E-Commerce

Content Manager
Epic Arts, München
7/2018 – 9/2018 (3 Monate)
Soziale Einrichtungen
Tätigkeitszeitraum

7/2018 – 9/2018

Tätigkeitsbeschreibung

• ??????? ???????? ??? ????????? ?????????: onceptualize and produce engaging newsletter content, including interviews, blog posts, photos, and videos, to effectively communicate the organization's message. Design and create a comprehensive marketing booklet for the Epic Arts dance groups to highlight their work and mission.
• ??????????? ???????: Contribute to fundraising efforts to support organizational initiatives.

Eingesetzte Qualifikationen

Fotografieren, Filmproduktion, Content Management

Zertifikate

Become a UX Designer from Scratch
The Interaction Design Foundation
2020

Ausbildung

Minor Web 3.0 and Knowledge Sharing
Auslandssemester
Hogeschool van Amsterdam
2016
Amsterdam
Online Media Management
Bachelor of Applied Science (BASc)
Hochschule der Medien
2014
Stuttgart

Über mich

Hi, ich bin C., Marketing Expertin mit über 5 Jahren Erfahrung. Als Allrounderin kann ich Kampagnen von Anfang bis Ende planen und umsetzen. Dabei vereine ich kreative und kommunikative Skills mit strategischen und technischem Verständnis. Ich schätze die vielfältigen Aufgaben und kann bei Bedarf Agenturen führen.

Was dich erwartet:

1) Maßgeschneiderte digitale Strategien für mehr Traffic, Leads und Umsatz (Funnels)
2) Entwicklung kreativer Kampagnenideen (Storytelling) zur effektiven Ansprache der Zielgruppe
3) Umsetzung der Aktivierungen auf den definierten Kanälen (z.B. Social Media, Newsletter, Print)
4) Koordination und Abstimmung mit Agenturen und Abteilungen
5) Zielgenaues Projektmanagement und Erfolgskontrolle

Aktuell befinde ich mich in München und biete 100% remote an.

Ich freue mich auf zukünftige gemeinsame Projekte - Let's connect.

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Englisch (Fließend)
Reisebereitschaft
auf Anfrage
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Home-Office
bevorzugt
Profilaufrufe
32
Berufserfahrung
6 Jahre und 8 Monate (seit 09/2018)

Kontaktdaten

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