INTERIM IT-MANAGER / TRANSFORMATIONS- & ORGANISATIONSAUFBAU-EXPERTE
- Verfügbarkeit einsehen
- 3 Referenzen
- 120€/Stunde
- 55131 Mainz, Germany
- Europa
- de | en | fr
- 13.11.2024
Kurzvorstellung
Projekten sowie in verschiedenen Management- und Beratungsfunktionen, stelle ich Ihren Erfolg sicher!
Auszug Referenzen (3)
"Herr Richters Fähigkeit, komplexe IT-Projekte effizient und erfolgreich zu leiten, hat maßgeblich zu unserem Unternehmenserfolg beigetragen."
7/2020 – 4/2021
Tätigkeitsbeschreibung
• Establishment of IT management and IT service management
• Responsible for ERP, IT infrastructure, applications, and IT security
• Active IT innovation management for the business unit in DACH
IT Sicherheit (allg.), Portfolio-Optimierung, Rechnerarchitektur, It-Beratung, IT-Controlling, Microsoft Office 365, Programm-Management, Business Analysis, Business Development, Business Model, Team Building
"M. R. hat herausragende Arbeit in der Leitung von Kundenprojekten im Hospitality-Bereich geleistet."
4/2014 – 6/2015
Tätigkeitsbeschreibung
• Management of customer projects in the hospitality environment
• Internal consulting regarding process optimization
• Business analysis
Agile Methodologie, Business to Business, Anforderungsspezifikationen, Produktdesign, Programm-Management, Projektmanagement (IT), User Experience (UX)
"M. R. hat sich durch seine starke Projektmanagementkompetenz ausgezeichnet, insbesondere bei der Leitung von Kundenprojekten."
6/2013 – 3/2024
Tätigkeitsbeschreibung
• Requirements analysis & SRS in the transportation environment
• Monitoring of the solution (hardware & software)
• Project management
Business Analysis, Anforderungsspezifikationen, Projekt - Start-Up-Workshop, Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT), User Experience (UX), Workshop - Kundenorientierung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
10/2022 – offen
Tätigkeitsbeschreibung
Founding a boutique consultancy
• Program manager for digital carve-out including M&A, DD, TSA & PMI
support
• Establishing and leading a company-wide transformation program
for a PE-led telecommunications and fiber-optic company
Unternehmensbewertung, Agile Methodologie, Confluence, Jira, Digitale Transformation, Digitalisierung, It-Beratung, Lean Startup, Organisationsentwicklung, Transformation Management, Programm-Management, Unternehmensanalyse
5/2021 – 10/2022
Tätigkeitsbeschreibung
• Development of the global digital strategy for the C-Suite
• Introduction of a global framework for digitalization and ideation
• Program management for digital new business projects
Agile Methodologie, Portfolio-Optimierung, Digitale Transformation, Digitalisierung, Lean Startup, Programm-Management, Business Analysis, Business Model, Innovationsmanagement, Team Building
7/2020 – 4/2021
Tätigkeitsbeschreibung
• Establishment of IT management and IT service management
• Responsible for ERP, IT infrastructure, applications, and IT security
• Active IT innovation management for the business unit in DACH
IT Sicherheit (allg.), Portfolio-Optimierung, Rechnerarchitektur, It-Beratung, IT-Controlling, Microsoft Office 365, Programm-Management, Business Analysis, Business Development, Business Model, Team Building
7/2019 – 7/2020
Tätigkeitsbeschreibung
• Responsibility for IT carve-out (ERP, hardware, software)
• Establishment and staffing of IT management DACH structure
• Risk management and change management
• Leading requirements definition, data migration, and testing
Enterprise Resource Planning, Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT), Scrum, Microsoft Office 365, Risikomanagement, Programm-Management, Projekt - Start-Up-Workshop, Projektteambildung / -entwicklung
12/2017 – 12/2018
Tätigkeitsbeschreibung
• Sub-project management for the introduction of smart meters
(client Vattenfall)
• Internal project management for product development in the
energy sector
• Development and implementation of IT solutions
Agile Methodologie, Confluence, Projektmanagement (IT), Scrum, Jira, Requirement Analyse, Business Analysis, Marketing
12/2016 – 12/2017
Tätigkeitsbeschreibung
• Development of an automated communication concept
• Preparation and execution of IT audits
• Process assurance and improvement
Audition, Soziale Medien, Projektmanagement (IT), Prozessoptimierung, Prozesscoaching, Kommunikation (allg.), Mediaplanung
7/2015 – 5/2017
Tätigkeitsbeschreibung
• Initiation and preparation for founding
• Founding a start-up for sensor technology and data visualization
• Managing director and operational coordination
• Head of internal project management
Design (allg.), Produktdesign, Agile Methodologie, Confluence, Projektmanagement (IT), Jira, Microsoft Office 365, Organisationsentwicklung, Prozessmanagement, Programm-Management, Business Development
4/2014 – 6/2015
Tätigkeitsbeschreibung
• Management of customer projects in the hospitality environment
• Internal consulting regarding process optimization
• Business analysis
Agile Methodologie, Business to Business, Anforderungsspezifikationen, Produktdesign, Programm-Management, Projektmanagement (IT), User Experience (UX)
8/2013 – 9/2020
Tätigkeitsbeschreibung
• Various consulting projects (including data visualization software for
Siemens)
• Pro bono start-up consulting
• Certifications
Projektmanagement (IT), Microsoft Office 365, Unternehmensberatung, Unternehmer-Coaching
6/2013 – 3/2024
Tätigkeitsbeschreibung
• Requirements analysis & SRS in the transportation environment
• Monitoring of the solution (hardware & software)
• Project management
Business Analysis, Anforderungsspezifikationen, Projekt - Start-Up-Workshop, Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT), User Experience (UX), Workshop - Kundenorientierung
11/2010 – 6/2013
Tätigkeitsbeschreibung
• Digitalization of billing processes
• Optimization of the insurance portfolio
• Quality management
Digitalisierung, DIN EN ISO 9001, Microsoft Office 365, Prozessmanagement, Prozessoptimierung
Zertifikate
Ausbildung
DHBW Mannheim
Mannheim
Über mich
Projekten sowie in verschiedenen Management- und Beratungsfunktionen, bringe ich
umfassendes Know-how aus erfolgreich geführten Projekten mit. Seit mehr als 15
Jahren widme ich mich zudem der Prozessdigitalisierung und bin ein
leidenschaftlicher „Digital Enthusiast“. Mit dieser und meiner Expertise als Consultant,
Manager sowie Programm- / Projektleiter stelle ich Ihren Erfolg sicher!
Weitere Kenntnisse
• Digitalization
• Leadership
• Strategie
• Agile Methoden
• Organisationsentwicklung
• Digital Business Development
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Französisch (Grundkenntnisse)
- Europäische Union
Kontaktdaten
Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.
Jetzt Mitglied werden