Global Service Derlivery & Program Manager
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- 06.06.2024
Kurzvorstellung
Kombination aus Startegy und Operation auf Globalem Umfeld
Auszug Referenzen (3)
"Die Zusammenarbeit mit S. F. über die letzten 16 Monate waren in der gesamten Zeit von sehr guten und konstruktiven Ergbenissen geprägt."
8/2022 – 6/2023
Tätigkeitsbeschreibung
Restrukturierung der aktuellen IT-Struktur um Kundenbedürfnisse zu matchen mit Realität und Vertrag.
Kommunikation mit allen Stakeholders im gesamten End-to-End Prozess
Planung, Umsetzung und Durchführung einer Get-to-Green Strategie zur Stabilisierung der Workplace Services
Übergabe an Operative
Change Management, Kommunikationsberatung, Projektmanagement (IT), Service Management
"As a Global Lead,he prioritizes development of intercultural leadership skills. He has effective communication. He adapts facing dynamic environnement"
2/2021 – 7/2022
Tätigkeitsbeschreibung
Coordinated operational activities, ensuring compliance with industry regulations and company standards.
Developed and implemented process improvement initiatives, resulting in productivity enhancement with direct margin impact of ~9 million $ margin increase.
Created, executed and monitored key performance indicators (KPIs) to assess operational efficiency (representable for all Levels) and identify areas for improvement.
Conducted cost analyses and implemented cost-saving measures with 1-to-1 benefits for client, resulting in early contract prolongation ensuring additional revenue of > 45 million $ within 1 year.
Collaborated with cross-functional teams to develop and implement standard operating procedures (SOPs) and establishing a Europe-guided, worldwide acting Service and Project Management Governance with a C-SAT of consistently beyond 98 % and a recommendation rate of above 95 %.
Led successful cross-departmental projects, driving collaboration and achieving project objectives within allocated timeframes.
Participation in any:
o Sales process from RFI to BAFO completion
o Solution Designing from processes to technology and staffing requirements
o HR process onboarding of any key position
o Finance process from invoicing to optimizations
o Transition and Transformation execution from signing until COC
o BAU process from COC to EOL of contract including
ITIL
"Excellent professional, impecable job!"
7/2020 – 12/2020
Tätigkeitsbeschreibung
Erstellung aller Antwortsunterlagen und Präsentationen für die Beantwortung des RFPs. Planung und Umsetzung der Transition und Transformation und Übergabe an die Operation. Planung der Kapazitäten und Timelines inclusive Erstellung der Budgetsheets. Der RFP verlief über folgende Bereiche:
o Publishing & Social Services
o Document & Productivity Services
o Email Services
o File Sharing Services
o Conferencing & Instant Messaging
o Telephony Services
o Workspace Services
o Computer, Mobile, Virtual Desktop and Workstation Asset Provisioning
o OnSite Services
Planung / Kontrolle Auslandsaktivitäten, Change Management, Transformation Management, Transition Management, Kommunikationsberatung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
7/2023 – 3/2024
Tätigkeitsbeschreibung
Revolutionierung der IT-Serviceleistungen durch Einführung von neuen Prozessen, Strategien und Technologien
IT-Strategyumsetzung für Enduser Workplace
Kostenreduktionsmaßnahme
Kommunikation mit allen Stakeholders im gesamten End-to-End Prozess
IT Service Management (ITSM), Change Management, Kommunikationsberatung
8/2022 – 6/2023
Tätigkeitsbeschreibung
Restrukturierung der aktuellen IT-Struktur um Kundenbedürfnisse zu matchen mit Realität und Vertrag.
Kommunikation mit allen Stakeholders im gesamten End-to-End Prozess
Planung, Umsetzung und Durchführung einer Get-to-Green Strategie zur Stabilisierung der Workplace Services
Übergabe an Operative
Change Management, Kommunikationsberatung, Projektmanagement (IT), Service Management
2/2021 – 7/2022
Tätigkeitsbeschreibung
Coordinated operational activities, ensuring compliance with industry regulations and company standards.
Developed and implemented process improvement initiatives, resulting in productivity enhancement with direct margin impact of ~9 million $ margin increase.
Created, executed and monitored key performance indicators (KPIs) to assess operational efficiency (representable for all Levels) and identify areas for improvement.
Conducted cost analyses and implemented cost-saving measures with 1-to-1 benefits for client, resulting in early contract prolongation ensuring additional revenue of > 45 million $ within 1 year.
Collaborated with cross-functional teams to develop and implement standard operating procedures (SOPs) and establishing a Europe-guided, worldwide acting Service and Project Management Governance with a C-SAT of consistently beyond 98 % and a recommendation rate of above 95 %.
Led successful cross-departmental projects, driving collaboration and achieving project objectives within allocated timeframes.
Participation in any:
o Sales process from RFI to BAFO completion
o Solution Designing from processes to technology and staffing requirements
o HR process onboarding of any key position
o Finance process from invoicing to optimizations
o Transition and Transformation execution from signing until COC
o BAU process from COC to EOL of contract including
ITIL
7/2020 – 12/2020
Tätigkeitsbeschreibung
Erstellung aller Antwortsunterlagen und Präsentationen für die Beantwortung des RFPs. Planung und Umsetzung der Transition und Transformation und Übergabe an die Operation. Planung der Kapazitäten und Timelines inclusive Erstellung der Budgetsheets. Der RFP verlief über folgende Bereiche:
o Publishing & Social Services
o Document & Productivity Services
o Email Services
o File Sharing Services
o Conferencing & Instant Messaging
o Telephony Services
o Workspace Services
o Computer, Mobile, Virtual Desktop and Workstation Asset Provisioning
o OnSite Services
Planung / Kontrolle Auslandsaktivitäten, Change Management, Transformation Management, Transition Management, Kommunikationsberatung
12/2018 – 6/2020
Tätigkeitsbeschreibung
Betreuung des Kunden in einer Managed Service Vertragskonstellation (global) in den Bereichen:
SD Level 1-3
FSO in den Kombinationen (dedicated, scheduled & dispatch)
Partnermanagement
Beendigen der Transition und Transformation
Aufbauen der Operativen Struktur und Umsetzung der Vertraglichen Deliveries
Changemanagement
Service Management, IT Service Management (ITSM), Change Management, Transformation Management, Transition Management
Ausbildung
Fachhochschule Südwestfalen Meschede
Meschede
Fujitsu Technology Solutions GmbH
Über mich
Weitere Kenntnisse
Auslandsbetreuuung von Kunden vor Ort
Deutsch, englisch und französisch sowohl in Wort und Schrift.
C-Level Diskussionen und Präsentationen.
O-365 Fähigkeiten
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Französisch (Fließend)
- Europäische Union
- Schweiz
- Vereinigte Staaten von Amerika
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