freiberufler Senior Product Owner / IT-Projektmanager auf freelance.de

Senior Product Owner / IT-Projektmanager

zuletzt online vor 4 Tagen
  • auf Anfrage
  • 60326 Frankfurt am Main
  • Europa
  • de  |  tr  |  en
  • 08.12.2024

Kurzvorstellung

Seit 2016 präge ich als IT Projektleiter agile Softwareprojekte für Großkunden. Gestärkt durch eine mehrjährige Entwicklererfahrung und einer fundierten technisch-wirtschaftlichen Ausbildung ist es meine Leidenschaft innovative Lösungen vorantreiben.

Qualifikationen

  • Product Owner4 J.
  • Projektleitung / Teamleitung (IT)5 J.
  • Projektmanagement (IT)4 J.
  • Agile Methodologie1 J.
  • Interim Management
  • Management (allg.)
  • Produktmanagement
  • Projektassistenz (IT)2 J.
  • Projektmanagement
  • Scrum1 J.

Projekt‐ & Berufserfahrung

IT Project Manager
Kundenname anonymisiert, Hamburg/Paris
1/2023 – 12/2023 (1 Jahr)
Wohnungswirtschaft
Tätigkeitszeitraum

1/2023 – 12/2023

Tätigkeitsbeschreibung

IT Project Manager in Seeker Pillar
- Planning and managing product backlog
- Managing stakeholders & Anticipating client needs
- Planning, managing & overseeing the vision and needs of a product
- Consulting the client in all things digital; website metrics, third party applications
- Overseeing development stages
- Evaluating product progress at each iteration
- Documentation in the Ticket System Jira
- Documentation for created processes and software in Confluence
- Multicloud Networking Environment (Google Cloud , Azure, AWS)

Eingesetzte Qualifikationen

Agile Methodologie, Product Owner, Scrum

IT Project Manager
Kundenname anonymisiert, Hamburg/Nürnberg
4/2022 – 12/2022 (9 Monate)
Wohnungswirtschaft
Tätigkeitszeitraum

4/2022 – 12/2022

Tätigkeitsbeschreibung

- Planning and managing product backlog
- Managing stakeholders & Anticipating client needs
- Planning, managing & overseeing the vision and needs of a product
- Consulting the client in all things digital; website metrics, third party applications
- Overseeing development stages
- Evaluating product progress at each iteration
- Documentation in the Ticket System Jira
- Documentation for created processes and software in Confluence
- AWS Cloud Environment

Eingesetzte Qualifikationen

Agile Methodologie, Product Owner, Scrum

IT Project Manager
Kundenname anonymisiert, Frankfurt am Main
11/2021 – 4/2022 (6 Monate)
High-Tech- und Elektroindustrie
Tätigkeitszeitraum

11/2021 – 4/2022

Tätigkeitsbeschreibung

- Relaunch of new internal website for employees

Eingesetzte Qualifikationen

Product Owner, Projekt-Dokumentation, Projekt - Berichtswesen, Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT)

IT Project Manager
blackHound GmbH, Frankfurt am Main
3/2020 – 12/2022 (2 Jahre, 10 Monate)
IT & Entwicklung
Tätigkeitszeitraum

3/2020 – 12/2022

Tätigkeitsbeschreibung

- Address issues such as new features and any major redesigning of features, characters, and
scenarios.
- Align expectations between design, technical and creative teams to meet project objectives.
- Approve changes made to game design, based on updates and expansion packs.
- Articulate a clear vision and establish the foundations for game development.
- Assess initial game concepts for creative, technical and commercial feasibility.
- Define common goals, direction and accountability among staff.
- Define effective performance management practices in accordance with company policies.
- Define requirements and build solutions by working with the Design, Art and Technical teams.
- Define staff development strategies through coaching and engaging in career discussions.
- Drive projects to meet schedules, budget, manpower and technical quality targets.
- Drive solutions to resolve risks on design challenges.
- Drive the development of original game concept to ensure that the finished game fulfils the
initial goals and more…

Eingesetzte Qualifikationen

Product Owner, Projekt-Dokumentation, Projekt - Berichtswesen, Projektassistenz (IT), Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT)

IT Project Manager
Kundenname anonymisiert, Frankfurt am Main
4/2019 – 6/2019 (3 Monate)
Automobilindustrie
Tätigkeitszeitraum

4/2019 – 6/2019

Tätigkeitsbeschreibung

- Planning and managing development cycles
- Technical consulting & workflow optimization
- Integration of scrum processes within waterfall model environment
- Coordination and release management of milestone packages
- Interdisciplinary communication and alignments with various departments
- Planning and migrating content
- Onboarding new members
- QA

Eingesetzte Qualifikationen

Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT)

IT Project Manager
IKEA Deutschland, Wallau
1/2019 – 9/2022 (3 Jahre, 9 Monate)
Großhandel
Tätigkeitszeitraum

1/2019 – 9/2022

Tätigkeitsbeschreibung

- Planning and managing development sprints
- Planning and managing the creation of concepts & designs for websites & modules
- Planning and managing & overseeing the development of websites & modules
- Consulting the client in all things digital; website metrics, third party applications
- Maintenance & extension of existing web solutions
- Development of front-end modules
- Documentation in the Ticket System Jira
- Documentation for created processes and software in Confluence
- Multicloud Networking Environment (Google Cloud , Azure, AWS)

Eingesetzte Qualifikationen

Product Owner, Projekt-Dokumentation, Projekt - Berichtswesen, Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT)

IT Project Manager
Kundenname anonymisiert, Frankfurt am Main
10/2018 – 3/2019 (6 Monate)
Automobilindustrie
Tätigkeitszeitraum

10/2018 – 3/2019

Tätigkeitsbeschreibung

- Planning and managing development cycles
- Technical consulting & workflow optimization
- Integration of scrum processes within waterfall model environment
- Coordination and release management of milestone packages
- Interdisciplinary communication and alignments with various departments
- Planning and migrating content
- Onboarding new members
- QA

Eingesetzte Qualifikationen

Projektassistenz (IT), Projektmanagement (IT)

IT Project Manager
Kundenname anonymisiert, Frankfurt am Main
6/2017 – 5/2018 (1 Jahr)
High-Tech- und Elektroindustrie
Tätigkeitszeitraum

6/2017 – 5/2018

Tätigkeitsbeschreibung

- Development & implementation of frontend concepts
- Implementation of new frontend designs
- Manual testing of newly developed features
- Technical consulting
- Migrating content
- Documentation of developed solutions

Eingesetzte Qualifikationen

Projektassistenz (IT)

IT Project Manager
Kundenname anonymisiert, Frankfurt am Main
6/2016 – 5/2017 (1 Jahr)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

6/2016 – 5/2017

Tätigkeitsbeschreibung

- Development & implementation of frontend concepts
- Implementation of new frontend designs
- Manual testing of newly developed features
- Technical consulting
- Migrating content
- Documentation of developed solutions

Eingesetzte Qualifikationen

Projektleitung / Teamleitung (IT)

Web developer
Various small customers, Frankfurt am Main
1/2012 – 5/2016 (4 Jahre, 5 Monate)
Gastronomie
Tätigkeitszeitraum

1/2012 – 5/2016

Tätigkeitsbeschreibung

- Development & implementation of frontend concepts
- Implementation of new frontend designs
- Manual testing of newly developed features
- Technical consulting
- Migrating content
- Documentation of developed solutions

Eingesetzte Qualifikationen

Front End

Process Manager / Incident Manager / 1st Level Support and 2nd Level Support (Festanstellung)
Frankfurt University of Applied Sciences, Frankfurt am Main
10/2010 – 5/2016 (5 Jahre, 8 Monate)
Hochschulen und Forschungseinrichtungen
Tätigkeitszeitraum

10/2010 – 5/2016

Tätigkeitsbeschreibung

- ITIL v3 Process Manager for 1 year
- ITIL v3 Incident Manager for 3 years
- ITIL v3 1st Level Support and 2nd Level Support for 2 years
- Responsible for planning and implementing processes
- Designing processes that are efficient, effective, and adaptable
- Regular monitoring of process performance against key performance indicators (KPIs) and
critical success factors (CSFs)
- Identified areas for process improvement
- Ensuring that processes comply with internal and external policies, standards, and regulations
- Engaging with stakeholders to understand their needs and expectations
- Immediate classification of customer inquiries
- Classification of whether a problem can be solved directly or whether it must be forwarded
- In case of forwarding: creation of meaningful support tickets
- Responsibility of the complete documentation in the customer database
- Ensuring Internet and database connections
- Error analysis and troubleshooting
- Communication with employees and customers
- Classify requests forwarded by First Level Support and process them systematically
- Informing customers about the solution by phone or in writing
- Forwarding of unsolvable problems to responsible departments or third level support
- Interface function between the First Level Support and the other departments
- Maintaining knowledge databases that contain solutions to common problems
- Frequently, Second Level Support also takes over the further training of First Level Support
employees.

Eingesetzte Qualifikationen

Incident-Management, ITIL, 1st Level Support / UHD, 2nd & 3rd Level Support, IT-Support (allg.), Technischer Support

Zertifikate

SCRUM PRODUCT OWNER
SCRUM.ORG
2021
PROFESSIONAL SCRUM MASTER
SCRUM.ORG
2021
PRINCE 2 Foundation
AXELOS
2015

Ausbildung

B. Sc.
Informatik / Information Technology
Frankfurt University of Applied Sciences
2016
Frankfurt am Main

Über mich

Wie bereits Anfang erwähnt gestalte ich seit 2016 als IT Projektleiter leidenschaftlich die Welt der agilen Softwareprojekte. Diese spannende Reise begann nach meiner mehrjährigen Tätigkeit als Entwickler, wo ich wertvolle technische Kompetenzen sammelte. Diese praktische Erfahrung kombiniert mit meiner fundierten Ausbildung in der IT und Wirtschaftsinformatik hat mich zu einem Experten in meinem Bereich geformt. Mein Weg in der Tech-Branche ist geprägt von einer tiefen Leidenschaft für innovative Technologien und der ständigen Suche nach neuen Herausforderungen.

Weitere Kenntnisse

- Agile Methodik: Ich demonstriere eine starke Beherrschung agiler Projektmanagementmethoden, was eine effiziente und effektive Projektausführung gewährleistet, insbesondere meine Zertifizierung als Scrum Product Owner und Scrum Master belegen meine Haltung.

- Benutzerzentrierter Ansatz: Meine Fähigkeit, Benutzerfeedback technisch korrekt zu sammeln und zu interpretieren, zeigt einen benutzerzentrierten Ansatz in der Produktentwicklung und stellt sicher, dass Produkte den Bedürfnissen und Präferenzen der Nutzer entsprechen.

- Risikomanagement: Meine Erfahrung ermöglicht es mir, konstant Ergebnisse zu liefern und Produktrisiken zu mindern, unabhängig vom Umfang oder der Komplexität des Projekts.

- Technologische Kompetenz: Meine Vertrautheit mit einer breiten Palette von Technologien, einschließlich Jira, Confluence, Trello, Podio, Asana, Codecks, verschiedenen Programmiersprachen und Entwicklungsframeworks, unterstreicht meine Vielseitigkeit und das technisches Know-how.

- Soft Skills: Kommunikationsfähigkeiten, Empathie, Führungsqualitäten, Stakeholder-Management, Verhandlungsgeschick, Problemlösungskompetenz, Anpassungsfähigkeit, Zeitmanagement, Teamarbeit, Entscheidungsfindung, Konfliktlösung, Kundenorientierung, Zuhören, Belastbarkeit und Kreativität.

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Türkisch (Muttersprache)
  • Englisch (Fließend)
  • Spanisch (Grundkenntnisse)
  • Italienisch (Grundkenntnisse)
Reisebereitschaft
Europa
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Home-Office
bevorzugt
Profilaufrufe
343
Alter
32
Berufserfahrung
8 Jahre und 6 Monate (seit 06/2016)
Projektleitung
8 Jahre

Kontaktdaten

Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.

Jetzt Mitglied werden