Governance, Risk & Compliance
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- 01.11.2024
Kurzvorstellung
Meine Merkmale: robust, analytisch, strukturiert, problemlösenden.
Auszug Referenzen (4)
"Frau E.-D. hat ausgeprägte fachliche Kompetenz, Kontextverständnis und auch die sozialen Kompetenzen. Es war eine erfolgreiche Zusammenarbeit!"
6/2020 – 12/2021
Tätigkeitsbeschreibung
▪ Implementation and reporting of ICS
▪ Lead of 2ndLoD for internal documents approvement
▪ Implementation of anti-fraud methodology and fraud scenarios
▪ Set up of Collateral Management and Outsourcing Regulation
▪ Set up of Assurance Committee to Management Board.
Corporate Governance, Prozessoptimierung, Risikoanalyse, Risikomanagement
"Alexandra was implementing Internal Control System methodology, conducting interviews with department heads and various internal stakeholders."
5/2013 – 5/2018
Tätigkeitsbeschreibung
▪ Steering of the groupwide ICS Project
▪ Audit of holding-wide management control duties
▪ Set up of group-wide outsourcing framework, execution of OS-RA
▪ Outsourcing and ORM knowledge transfer groupwide.
▪ Liaison for NFR topics and issues
▪ Implementation of Solvency II at Erste Reinsurance in Luxembourg
▪ Administration of Group OR Insurance Program and coverage process
▪ Coordination and investigation of high exposure fraud cases
▪ Administration of Group D&O insurance and loss verification.
Aris Software, Basel II / Basel III, Compliance management, Corporate Governance, Outsourcing, Projekt - Start-Up-Workshop, Projektdurchführung, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement - Angebotsmanagement, Projektplanung / -vorbereitung, Prozessmanagement, Qualitätsmanagement / QS / QA (IT), Risikoanalyse, Risikomanagement, SAP GRC, Sachversicherung, Train the Trainer
"Ich habe mit A. im Solvency II Projekt der VIG zusammengearbeitet und sie als ambitionierte und fachlich versierte Kollegin kennengelernt."
5/2010 – 4/2013
Tätigkeitsbeschreibung
▪ Set up of Operational Risk Management
▪ Implementation of ICS and roll out to group
▪ ICS alignment with risk inventory
▪ Steering and collaboration on Pillar II topics
▪ Execution and aggregation of QIS 5 study
▪ Collaboration on Data Flow Model/ IT risk infrastructure
▪ PMO Lead for Project Solvency II.
Big Data, PMO, Projekt-Dokumentation, Projektkalkulation, Projektmanagement - Kommunikation, Projektmanagement - Risikomanagement, Projektsteuerung (Projektcontrolling), Risikoanalyse, Risikomanagement, Versicherungen (allg.)
"Fachlich kompetent, stets engagiert und immer bereit sich weiterzuentwickeln.Sehr gute Organisatorin.Top Zusammenarbeit über einige Jahre."
8/2002 – 9/2009
Tätigkeitsbeschreibung
- Leading branch’s back-office
- Implementation of back-office procedures and processes
- Verifying, capturing, archiving and submission of business applications
- Overall administrative responsibility of the branch
- Coordination of workshops within the financial industry.
Ablauforganisation, Aufgaben- / Tätigkeitsanalysen, Compliance management, Filialsysteme, Organisation (allg.), Qualitätsdokumentation, Sekretariatsschulung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
5/2023 – 10/2023
Tätigkeitsbeschreibung
▪ Anti-Money Laundering: analysed & executed controls for complaint processing, banking terms & conditions, MiFID appropriateness, client classification & re-certification, record keeping & client onboarding.
▪ Support in OpRisk & double materiality analysis, support in definition of KPIs within EGS Taxonomy.
Compliance management, Risikomanagement
6/2020 – 12/2021
Tätigkeitsbeschreibung
▪ Implementation and reporting of ICS
▪ Lead of 2ndLoD for internal documents approvement
▪ Implementation of anti-fraud methodology and fraud scenarios
▪ Set up of Collateral Management and Outsourcing Regulation
▪ Set up of Assurance Committee to Management Board.
Corporate Governance, Prozessoptimierung, Risikoanalyse, Risikomanagement
5/2018 – 7/2019
Tätigkeitsbeschreibung
▪ Implemented a GRC solution (ICS, ICT, BIA, IA findings, policies)
▪ Established Assurance Team & enhanced KRIs, KPIs, client onboarding & loan disbursement process
▪ Deputy member of the Risk Committee & the Compliance Committee
▪ Collaborated on enhancement of group risk strategy & appetite
▪ Performed regular loss & fraud investigations
▪ Challenged the internal procedures on regulatory requirements
▪ Conducted group workshops in various countries.
Corporate Governance, Dokumentenmanagement, Prozessoptimierung, Risikoanalyse, Risikomanagement
5/2013 – 5/2018
Tätigkeitsbeschreibung
▪ Steering of the groupwide ICS Project
▪ Audit of holding-wide management control duties
▪ Set up of group-wide outsourcing framework, execution of OS-RA
▪ Outsourcing and ORM knowledge transfer groupwide.
▪ Liaison for NFR topics and issues
▪ Implementation of Solvency II at Erste Reinsurance in Luxembourg
▪ Administration of Group OR Insurance Program and coverage process
▪ Coordination and investigation of high exposure fraud cases
▪ Administration of Group D&O insurance and loss verification.
Aris Software, Basel II / Basel III, Compliance management, Corporate Governance, Outsourcing, Projekt - Start-Up-Workshop, Projektdurchführung, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement - Angebotsmanagement, Projektplanung / -vorbereitung, Prozessmanagement, Qualitätsmanagement / QS / QA (IT), Risikoanalyse, Risikomanagement, SAP GRC, Sachversicherung, Train the Trainer
5/2010 – 4/2013
Tätigkeitsbeschreibung
▪ Set up of Operational Risk Management
▪ Implementation of ICS and roll out to group
▪ ICS alignment with risk inventory
▪ Steering and collaboration on Pillar II topics
▪ Execution and aggregation of QIS 5 study
▪ Collaboration on Data Flow Model/ IT risk infrastructure
▪ PMO Lead for Project Solvency II.
Big Data, PMO, Projekt-Dokumentation, Projektkalkulation, Projektmanagement - Kommunikation, Projektmanagement - Risikomanagement, Projektsteuerung (Projektcontrolling), Risikoanalyse, Risikomanagement, Versicherungen (allg.)
8/2002 – 9/2009
Tätigkeitsbeschreibung
- Leading branch’s back-office
- Implementation of back-office procedures and processes
- Verifying, capturing, archiving and submission of business applications
- Overall administrative responsibility of the branch
- Coordination of workshops within the financial industry.
Ablauforganisation, Aufgaben- / Tätigkeitsanalysen, Compliance management, Filialsysteme, Organisation (allg.), Qualitätsdokumentation, Sekretariatsschulung
Zertifikate
ACFE
Universität Graz
Ausbildung
Wirtschaftsuniversität Wien
Wien
Weitere Kenntnisse
- Non-Financial Risk ( Aufbau, Strategie, Reporting)
- Internes Kontrollsystem (Synergien zu ICT, BIA, DORA )
- Operationelles RM (Datenbank, Methoden & Instrumente, Investigationen)
- Fraud Management (Methode, Szenarios, Prozess, Fraud Assessment)
- Regulatory Compliance (Compliance Management System)
- Outsourcing
- Dokumentenmanagement
- Prozess Management
- Projekt Leitung und PMO
- Schulungen, Vorträge und Interimsvertretung
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Europäische Union
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