freiberufler Marketingprojektleiter & Product Owner auf freelance.de

Marketingprojektleiter & Product Owner

zuletzt online vor wenigen Tagen
  • 75‐100€/Stunde
  • 80469 München
  • Weltweit
  • de  |  en
  • 03.11.2024

Kurzvorstellung

T. E. ist ein international erfahrener Marketier, Projektmanager und Digitalexperte mit mehr als 20 Jahren Berufserfahrung in Marketing und Vertrieb.

Auszug Referenzen (1)

"T. is a rockstar marketeer with an entrepreneurial twist, delivering exceptional results. He's the real marketing deal and an asset for any team!"
Head of Marketing & Co-Founder, whytes, Munich
Kundenname anonymisiert
Tätigkeitszeitraum

1/2016 – 12/2020

Tätigkeitsbeschreibung

CMO and Co-Founder of Munich based Lifestyle-Label -Hyperlink entfernt-, a mono product brand aiming to make the world of fashion slower and more sustainable

Eingesetzte Qualifikationen

Personalmarketing, Content Marketing, Direkt Marketing, Marketing, Digital Marketing, Operatives Marketing, Social Media Marketing

Qualifikationen

  • Digital Marketing10 J.
  • Marketing7 J.
  • Marketing-Organisationsanalyse5 J.
  • Marketing-Schulung9 J.
  • Personalmarketing8 J.
  • Product Owner1 J.
  • Projektleitung / Teamleitung9 J.
  • Projektmanagement
  • Strategisches Marketing5 J.

Projekt‐ & Berufserfahrung

Product Owner E-Commerce (PO), Sodexo, Frankfurt (Interim)
Sodexo, Franfurt
8/2022 – 8/2023 (1 Jahr, 1 Monat)
Finanzdienstleister
Tätigkeitszeitraum

8/2022 – 8/2023

Tätigkeitsbeschreibung

Tracking concept & integration / Google Data Studio & Hubspot implementation / Conception and implementation of marketing automation flows via Hubspot / Management of UX and user flow optimization / Conception and development of educational content to optimize sales conversion and to reduce customer support requests

Eingesetzte Qualifikationen

Confluence, Jira, Digital Marketing, Product Owner, Scrum

Head of Marketing, Sodexo, Frankfurt & Vienna (Interim)
Sodexo, Frankfurt
4/2021 – 4/2025 (4 Jahre, 1 Monat)
Finanzdienstleister
Tätigkeitszeitraum

4/2021 – 4/2025

Tätigkeitsbeschreibung

Strategic consulting for the digitalization of the existing marketing mix / Competitor analysis & potential assessment / Definition of relevant KPI’s for measuring success / Channel mix recommendation and budget allocation / Recruiting / Development of internal team profiles / Establishment and expansion of the existing team and ecosystem partners / Content marketing strategy / Strategic campaign concept / Co-creation concept for the development of a reseller program / Conceptual design and implementation of an influencer marketing program / Implementation consulting & project lead

Eingesetzte Qualifikationen

Direkt Marketing, Marketing- / Vertriebsanalyse, Marketing-Organisationsanalyse, Marketing-Schulung, Digital Marketing, Personalmarketing, Projektleitung / Teamleitung, Strategisches Marketing

Head of Strategy, bsa Marketing Gmbh, Munich (Festanstellung)
bsa Marketing GmbH, München
1/2018 – 6/2020 (2 Jahre, 6 Monate)
IT, FinTech, Healthcare, Insurance, E-Commerce, Fashion
Tätigkeitszeitraum

1/2018 – 6/2020

Tätigkeitsbeschreibung

Running the Strategy Department / Supervising Strategic Implementation and Digital Transformation of various B2B and B2C projects / Digital Product Development / Business Model Innovation / P&L Responsibility / Market and Product validation through Customer Co-Creation / Inception and Partnership Management of an authorised ecosystem of cutting edge product-, innovation-and marketing companies to carry out complex digital transformation projects /

Eingesetzte Qualifikationen

Marketing- / Vertriebsanalyse, Marketing-Organisationsanalyse, Marketing-Schulung, Projektleitung / Teamleitung, Strategisches Marketing, Unternehmensberatung

Head of Marketing & Co-Founder, whytes, Munich
whytes, München
1/2016 – 12/2020 (5 Jahre)
Fashion
Tätigkeitszeitraum

1/2016 – 12/2020

Tätigkeitsbeschreibung

CMO and Co-Founder of Munich based Lifestyle-Label -Hyperlink entfernt-, a mono product brand aiming to make the world of fashion slower and more sustainable

Eingesetzte Qualifikationen

Personalmarketing, Content Marketing, Direkt Marketing, Marketing, Digital Marketing, Operatives Marketing, Social Media Marketing

Director Digital Strategy, bsa Marketing Gmbh, Munich (Festanstellung)
bsa Marketing GmbH, München
1/2014 – 12/2017 (4 Jahre)
Insurance, Media and Publishing, Energy, Consulting
Tätigkeitszeitraum

1/2014 – 12/2017

Tätigkeitsbeschreibung

Digital Marketing Strategy / Digital Product Development / Product Ownership / P&L Responsibility / Development of Digital Business Models / Content Strategy / Communication Strategy / Workshop Planning & Moderation /

Eingesetzte Qualifikationen

Confluence, Scrum, Jira, Content Marketing, Marketing-Schulung, Marketing, Digital Marketing, Operatives Marketing, Projektleitung / Teamleitung

Zertifikate

Digital Product Development & Marketing
General Assembly, New York
2011

Ausbildung

Bachelor of Business Administration, DHBW, Ravensburg
Diplombetriebswirt
DHBW
2004
Ravensburg

Über mich

T. E. ist ein international erfahrener Marketier, Projektmanager und Digitalexperte mit mehr als 20 Jahren Berufserfahrung in Marketing und Vertrieb. Als Berater, Projektleiter, Projektmanager und Product Owner begleitet er mittelständische Unternehmen und Konzerne bei digtalen Produktentwicklungen und deren Vermarktung.

Weitere Kenntnisse

MS Office / Adobe Suite / Miro / Confluence / Jira / Hubspot / SCRUM / Design Thinking / Co-Creation

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Englisch (Fließend)
Reisebereitschaft
Weltweit
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Home-Office
bevorzugt
Profilaufrufe
312
Alter
45
Berufserfahrung
20 Jahre und 2 Monate (seit 09/2004)
Projektleitung
10 Jahre

Kontaktdaten

Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.

Jetzt Mitglied werden