Berater / Interim Manager People & Orga
- Verfügbarkeit einsehen
- 0 Referenzen
- 80‐110€/Stunde
- 10829 Berlin
- Weltweit
- de | en
- 15.08.2024
Kurzvorstellung
Grob runtergebrochen: HR Generalist mit Schwerpunkt auf Kollaboration, Vereinfachung & Struktur.
Ich bin verspielt, begeisternd, verantwortungsbewusst und neugierig.
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
8/2023 – 5/2024
TätigkeitsbeschreibungAt this stage EPG is expanding both via M&A & growing existing entities. The People Ops / HRBP role provides clarity & pragmatic legal / admin / employee relations support for leads & employees in a rapidly changing environment with a high level of complexity: ownership for 15 legal entities in 12 countries within various market maturity levels, in a global matrix organization, within a rapidly changing environment. Supported established markets (Germany, Austria, France, Italy, Spain, Israel) by smoothening existing setups, processes and docs & helped our emerging markets (Switzerland, Czechia, Slovakia, Slovenia, Belgium & Portugal) taking their first steps. Took care of 300+ FTE in diverse functions - mainly Sales, Account Management, Data/Insights & Customer Care.
Eingesetzte QualifikationenArbeitsrecht, Lohn- / Gehaltsabrechnung, Organisationsentwicklung, Recruitment Beratung, Personalwesen (allg.)
5/2022 – 9/2024
Tätigkeitsbeschreibung
Implementation of roles & accountabilities, people admin, business
planning, automation and digitalization of operational processes online & offline (repair flow, item mgmt, communication), knowledge
management & transfer, project management new webshop
Budgetierung, Digitale Transformation, Recruitment Beratung, Wissensmanagement
12/2021 – 5/2023
Tätigkeitsbeschreibung
HR Setup (HRIS, preparatory payroll, on- and offboarding, legal
docs & procedure), Consultation CEO, Product Team reorganisation,
Culture workshops, People ops, admin, process automation, roles
& responsibilities, feedback processes, tech & ops recruiting, retrospective facilitation, team workshops, FTE forecast, business planning.
Recruitment Beratung, Personalbetreuung, Projekt - Start-Up-Workshop, Projektmanagement - Personalmanagement, Recruiting
4/2021 – 11/2021
TätigkeitsbeschreibungGlobal people operations, HR admin, analytics, process set up & automation, high-volume recruiting, project management HRIS implementation, ignite rapid growth (35 - 70 FTE)
Eingesetzte QualifikationenDigitale Transformation, Personalbetreuung, Projektmanagement - Personalmanagement, Prozessoptimierung, Recruiting, Vertragsmanagement
10/2020 – 1/2021
TätigkeitsbeschreibungCovid-19 quick test center B2C & mobile B2B service / project management & communications.
Eingesetzte QualifikationenDigitale Transformation, Digital Marketing, Recruitment Beratung, Workflows
1/2018 – 9/2019
TätigkeitsbeschreibungHR Generalist Team DE & Global Customer Service. Building HR team (3 FTE) and scaling Berlin total team size from 30 to 80 people. Project management Global 360° feedback, performance management, employee engagement. Recruiting. HR admin, compensation & benefits, payroll. HR analytics, forecast & budget planning.
Eingesetzte QualifikationenLohn- / Gehaltsabrechnung
3/2017 – 3/2018
Tätigkeitsbeschreibung
Marketing Manager B2C & B2B. Performance Marketing, SEA, Content, Pricing, OoH campaigns, CRM flows. Eventmanagement. //
+ HR Manager: since 09/2017 transition into Head of HR role
Marketing, Personalmarketing
10/2015 – 10/2016
TätigkeitsbeschreibungSales & Account Management of local Key Restaurant Partners. Scaling foodora Hamburg. Organisation of internal & external events
Eingesetzte QualifikationenAccount Management, Veranstaltungsmanagement
Ausbildung
WWU Münster
TU Ilmenau
Über mich
Grob runtergebrochen: HR Generalist mit Schwerpunkt auf Kollaboration, Vereinfachung & Struktur.
In den Ring werfe ich internationale Erfahrungen in Start- und Scale Ups, einen Background in Communication & Marketing und eine authentische Arbeitsweise.
Ich bin verspielt, begeisternd, verantwortungsbewusst und neugierig.
Weitere Kenntnisse
360° feedback, Automatisierung, Arbeitsrecht, Arbeitsverträge, Benefits, Beratung von Führungskräften, Budgetierung, Business Planning, Collaboration, Compensation, digitale Transformation, HR admin, HR policies, HR Setup, HRIS, HR Strategie, interne Kommunikation, Kulturwandel, Low Code, New Work, Onboarding, Organisationsentwicklung, Offboarding, Offsites, Operations, Payroll, People admin, People Analytics, People Forecast, People Operations, Performance management, Projektmanagement, Prozessoptimierung, Strukturen, Recruiting, Retention, retrospective Facilitation, Team workshops
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Europäische Union
Kontaktdaten
Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.
Jetzt Mitglied werden