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Compliance | AML | Real Estate

zuletzt online vor 10 Tagen
  • 50‐80€/Stunde
  • Schweiz
  • auf Anfrage
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  • 22.10.2024

Kurzvorstellung

All-Rounder mit langjährigem Hintergrund im Schweizer Bankenumfeld und Immobilien. Offen für Outsourcing-Aufträge im Compliance

Qualifikationen

  • Akquise / Kontakt10 J.
  • Business Analysis6 J.
  • Business Development3 J.
  • Business Plan10 J.
  • Compliance management8 J.
  • Geschäftsfeldstrategie3 J.
  • Grundbesitz3 J.
  • Immobilienservice3 J.
  • Kundenanalyse10 J.
  • Kundendienst11 J.
  • Lean Startup9 J.
  • Projektassistenz10 J.
  • Projektmanagement10 J.
  • Projektmanagement - Office10 J.

Projekt‐ & Berufserfahrung

Senior Compliance Advisor & Business Consultant
Kundenname anonymisiert, Zürich
6/2022 – 9/2022 (4 Monate)
Finanzdienstleister
Tätigkeitszeitraum

6/2022 – 9/2022

Tätigkeitsbeschreibung

Mandate to enhance of the Compliance Setup with a Gap Analysis Report:

1. Frontline Advisory: Assistance during onboarding advisory in KYC/Compliancerelated topics
2. Management Control: Compliance Dashboard with KPI/KRI System to provide full transparency and control
3. Quality Control: Setting up Sign-off System for higher risk, complex and sensitive activities in daily business
4. Risk Management: Risk assessment standardization with 4 risk levels and efficient review campaigns
5. Knowledge Management: Central library, trainings and regular topic presentations to team and front officers

Eingesetzte Qualifikationen

Compliance management, CRM Beratung (allg.), CRM (Customer Relationship Management), Kundenanalyse, Projekt - Berichtswesen, Projektmanagement - Softwaretool-Schulung, Prozessberatung, Prozessoptimierung

Owner
Titans RE AG, Zürich, Geneva, Rome, Vienna, London, Barcelona, B
12/2021 – offen (3 Jahre)
Immobilien
Tätigkeitszeitraum

12/2021 – offen

Tätigkeitsbeschreibung

- Real Estate Investment Analysis (mainly Hotels)
- Business Planning, Repositioning
- Refinancing Support
- Hotel Selling, Buying, Leasing
- Due Diligence & KYC Expertise

Eingesetzte Qualifikationen

Akquise / Kontakt, Business Analysis, Business Development, Business Plan, Geschäftsfeldstrategie, Grundbesitz, Immobilienservice, Kundenanalyse

Senior KYC/AML Analyst - New Business Onboarding (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, Zürich
11/2018 – 6/2022 (3 Jahre, 8 Monate)
Banken
Tätigkeitszeitraum

11/2018 – 6/2022

Tätigkeitsbeschreibung

- Onboarding and end-to-end analysis of real estate transactions, corporate clients, banks and for five business lines in Switzerland, Germany, Austria, UK and France
- CDB advisory, Risk assessments, analysis and advisory for the front office in relation to global and local regulatory requirements, ownership structures and investor concentrations, as well as risk factors such as sanctions, FATCA/CRS, FIDLEG and PEP assessments
- Enhanced due diligence screenings for high risk deals in trade commodity finance, real estate, retail and financial markets
- Responsible for sign-offs and quality assurance for the team, priority management and reporting for 2 business lines and AML/KYC training for New Joiners of the bank
- SME for projects (i.e. ABC, KYT, MD3, New regulatory requirements implement., etc.)

Eingesetzte Qualifikationen

Analyse der Markt- / Wettbewerbsposition, Business Analysis, Compliance management, Kommerzielles Bankgeschäft, Kundenanalyse, Lieferantenanalyse, Projektassistenz (IT), Prozessoptimierung, Regulatory Affairs, Risikoanalyse, Sanctioned Party Screening (SPS)

Consultant für Aufbau Outsourcing Center
Kundenname anonymisiert, Prishtina
1/2016 – 6/2016 (6 Monate)
Telekommunikation
Tätigkeitszeitraum

1/2016 – 6/2016

Tätigkeitsbeschreibung

Advisory-Mandate to build a Business Process Outsourcing Center mainly for insurance and telecommunication service providers.

Eingesetzte Qualifikationen

Outsourcing

Compliance Officer / AML Specialist (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, Zürich
5/2015 – 3/2018 (2 Jahre, 11 Monate)
Banken
Tätigkeitszeitraum

5/2015 – 3/2018

Tätigkeitsbeschreibung

- Compliance/AML CDB Advisory
- Implementation of AIA/FATCA tax programs
- Responsible for HighRisk/PEP/Sancions/KYC/ KYT/Forms
- AML transaction monitoring, onboarding & investigations, Watchlist screening
Lead-SME role in Compliance projects (CDB16 impact analysis and implementation;
Beneficial Owners Database; AML Tool score & rule corrections; Datawarehouse)
- Training of other departments & new hires
- Creating & co-editing directives

Eingesetzte Qualifikationen

Compliance management, Kommerzielles Bankgeschäft, Kundenanalyse, Projektassistenz, Projektmanagement (IT), Prozessoptimierung

Senior Consultant & PMO (Festanstellung)
Business Titans, Zürich, Geneva, Bern, Basel, Lausanne, London, Par
12/2014 – offen (10 Jahre)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

12/2014 – offen

Tätigkeitsbeschreibung

(Mandate-basis)

Business Titans - Consulting Agency:
Consulting Services for Banks & FInancial Institutes (Use Cases from past projects and experiences of our team members):
- KYC & Due Diligence (transaction monitoring, watchlist screening, New Business Onboarding of lower and higher risk clients, sanctions screening, enhanced due diligence and handling of CDB documents)
- 3 Lines of Defense: Support in setting up the golden standard of the financial industry in a financial institute
- Periodic Client Review: Developing efficient campaign system to periodically review existing customers
- Resegmentation: Customer risk re-classification


Management Support for Companies (Use Cases from past projects):
- Gap Analysis: Get a complete health check of your company with a catalog of pain points and solutions.
- Process Management: Approval systems, Quality controls in teams and departments, Outdated practices & Identifying inefficient processes in the daily business, in escalation paths, Recruitment processes and providing standardized process maps, optionally with process workshops for teams
- New Corporate Architecture: Preparing the adjustment of teams, roles, titles, bonus systems and available skillset
- KPI System Development: We advise or build a full-fledged KPI System (Key Performance Indicators) for Management Control, optionally with Balanced Scorecards and Dashboards
- Talent Retention Advisory: Creation of an internal Leadership Program, Rotation Models, Performance reviews

Eingesetzte Qualifikationen

Akquise / Kontakt, Business Plan, Kundendienst, Lean Startup, Projektassistenz, Projektmanagement, Projektmanagement - Office

Compliance Officer (Financial Crimes) (Festanstellung)
HSBC Private Bank SA, Geneva
5/2014 – 4/2015 (1 Jahr)
Banken
Tätigkeitszeitraum

5/2014 – 4/2015

Tätigkeitsbeschreibung

- Watchlist-Screening (Worldcheck / Lexis Nexis)
- Case and transaction investigation and escalation
- Corresponding with PEP-Review team, Onboarding team and authorities
- Supporting the sanctions teams
- Contribution to preparations for the Audit & Monitoring
- Providing Excel team-workshops

Eingesetzte Qualifikationen

Compliance management, Kundenanalyse, Microsoft Excel, Sanctioned Party Screening (SPS)

Business Analyst / Consultant (Festanstellung)
The Capital Markets Company, Geneva
10/2013 – 2/2014 (5 Monate)
Finanzdienstleister
Tätigkeitszeitraum

10/2013 – 2/2014

Tätigkeitsbeschreibung

- FATCA File Review
- US indicia search (KYC)
- Account opening / modification (Central filing)
- FATCA test scenarios (UAT)
- Hold Mail Remediation
- Deutsche Bank Post-Merger File Review after fusion of two banks
- KYC review (incl. Lexis-Nexis)

Eingesetzte Qualifikationen

Compliance management, Kundenanalyse, Requirement Analyse, Testen

Team Leader (Operations Officer) (Festanstellung)
Credit Suisse SA, Geneva
4/2011 – 11/2012 (1 Jahr, 8 Monate)
Banken
Tätigkeitszeitraum

4/2011 – 11/2012

Tätigkeitsbeschreibung

- Team Leader of 8 head counts + deputy Team-Leader for another team with 10 employees)
- Credit Cards/Life Insurance/Rent Deposit: Processing, investigation, dispatch, KYC
- Product-transfer from Zurich and setup of Life Insurance Dept. in Geneva
- Process Analysis/documentation
- Regulatory Checks
- Expert Group Op. Institutional development

Eingesetzte Qualifikationen

Kooperationen, Kreditmanagement, Lebensversicherung, Projektleitung / Teamleitung, Prozessoptimierung

Assistant to Director of Development
United Nations Organization (UNU), New York
8/2010 – 2/2011 (7 Monate)
Öffentliche Verwaltung
Tätigkeitszeitraum

8/2010 – 2/2011

Tätigkeitsbeschreibung

Junior Professional Fellow / Assistant to the Director
- Event Organization
- Development works
- Database development
- Research & Analysis
- Coordination of stakeholders

Eingesetzte Qualifikationen

Veranstaltungsmanagement, Stakeholder-Analyse

Diplomatic Sales Consultant (Stagiaire) (Festanstellung)
BMW (Group) Switzerland, Geneva
10/2008 – 10/2009 (1 Jahr, 1 Monat)
Automobilindustrie
Tätigkeitszeitraum

10/2008 – 10/2009

Tätigkeitsbeschreibung

- Customer consulting
- Event organization
- Sales assistance
- Coordination of the partners

Eingesetzte Qualifikationen

Veranstaltungsmanagement, Kundendienst, Vorverkauf

Zertifikate

Hotel Real Estate Investment & Asset Management (Cornell University)
2022
IPMA-D (Project Management Certificate)
2013
Business Planning & Project Management
2013

Ausbildung

International Security, Maj. in Intelligence (Distinction Award)
Master of Arts at University of Leicester
2013
Leicester
International Relations
BA at Geneva School of Diplomacy
2010
Geneva
Relations Internationales
Master of Arts at Université de Genève, transfer
2009
Université de Genève

Über mich

Ich bin für Remote und Compliance/KYC/AML-relevante Projekte empfänglich. Durch meine IPMA-Zertifizierung und diverse Kundenmandate bei Capco und Business Titans, kann ich auch bei Projekten professionell assistieren oder Teilbereiche übernehmen.

Es kommt bei Banken und grösseren Unternehmen des Öfteren vor, dass eine Aufgabe entsteht, welche einen grösseren aber temporären Einsatz von externen Arbeitskräften erfordert, z.B. Transaction Management, Screenings, KYC, Anpassung grösserer Datenmengen aufgrund regulatorischer Änderungen, CRM-Aufgaben, Dokumenten-Management, Testings, Backlogs abarbeiten, etc.

Weitere Kenntnisse

Ich spreche Deutsch, Englisch, Französisch und Türkisch und bin IT-affin (CRM-Systeme, Excel, Projekt Management und Automationen).

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Französisch (Fließend)
  • Englisch (Fließend)
  • Türkisch (Fließend)
Reisebereitschaft
auf Anfrage
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
  • Schweiz
  • Vereinigte Staaten von Amerika
Home-Office
bevorzugt
Profilaufrufe
674
Berufserfahrung
17 Jahre und 4 Monate (seit 07/2007)
Projektleitung
6 Jahre

Kontaktdaten

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