E-Commerce Berater
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- 10409 Berlin
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- 02.10.2022
Kurzvorstellung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
4/2019 – 4/2022
Tätigkeitsbeschreibung
Auditing von:
- Google Ads
- Facebook Ads
- Shop-Frontend
- Margen
- Customer Acquisition Costs
- E-Mail Marketing
Operative Betreuung von:
- Facebook und Google Ads.
Umsatzverdoppelung innerhalb von 3 Monaten.
E-Commerce, Google Adwords, Google Analytics, Shopify Marketing, Social Media Marketing
4/2014 – 9/2022
Tätigkeitsbeschreibung
FeetUp is a yoga brand that makes yoga easy and accessible for every body. With the „FeetUp Trainer“ we’ve established a completely new product category in the yoga market loved by practitioners around the world.
As CMO and the first employee I helped build FeetUp's e-commerce and online-marketing channels:
► Set up, observe and scale performance marketing campaigns (mainly Meta, Google, TikTok) throughout Europe, North America, and Australia
► Develop store frontends to increase conversion rate and average order value
► Form a customer retention strategy to increase CLV
► Consulting the founder in price setting
► Speed up processes in creative production for ads, email, and social media
► Set up a team of influencer outreach managers to acquire UGC content and increase brand awareness
► Establish the sustainable fitness equipment brand „WoodPower“ as an Amazon FBA brand to diversify our product portfolio
► Speed up customer service processes to improve response times
► Establish a product research process to find product ideas suitable for Amazon FBA
Dienstleistungsmarketing, Content Marketing, Google Adwords, Shopify (allg.), Social Media Marketing
Ausbildung
Augsburg
Über mich
Dabei fiel mir immer wieder auf, dass die meisten Shops noch nicht bereit für Direct-Response Kampagnen über Meta waren. Zu geringe Warenkorbwerte, fehlender Fokus auf Unit Economics, eine verwirrende Shop-Navigation oder ein Produkt, das nicht sofort „Klick“ beim Kunden macht, standen hier einer effektiven Kundenakquisition im Weg.
2022 stellt die Branche vor zusätzliche Herausforderungen. Viele Gründerteams und E-Commerce-Verantwortliche fühlen sich von all den Brandherden überfordert, die beinahe täglich durch Privacy Updates, steigende Ad-Kosten und negative volkswirtschaftliche Einflüsse entstehen.
Mit meiner 360° E-Commerce Roadmap bringe ich Licht ins Dunkel und helfe ich Gründern und E-Commerce Verantwortlichen, auch in Zukunft erfolgreich zu bleiben.
Weitere Kenntnisse
- TikTok Ads
- Shopify
- E-Commerce
- Email Marketing
- Online Marketing Strategie
- E-Commerce Strategie
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Europäische Union
Kontaktdaten
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