Freelancer - Salesforce Consulting - Technical Project Lead - DevOps - Leader
- Verfügbarkeit einsehen
- 0 Referenzen
- auf Anfrage
- 47661 Issum
- Weltweit
- de | en
- 11.11.2024
Kurzvorstellung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
5/2022 – 12/2024
Tätigkeitsbeschreibung
found in reference description 5
*Project: Salesforce System Architect (SAFe Role)**
Description: Designed technical frameworks and managed environments, ensuring successful Salesforce implementation and alignment with SAFe principles and SCRUM methodologies. Oversaw integration processes, development and deployment processes, optimized organizational setup to meet business requirements, and worked extensively with Atlassian tools to improve processes with JIRA. Additionally, led the SoS (Scrum of Scrums) and System Architecture Jour fixe.
Role: Salesforce Solution Architect
Timeframe: 05/2022 - 08/2024
**Project: CI/CD Automation & Release Management**
Description: Conducted a comprehensive evaluation of internal processes and led the full rollout of Copado across the organization. Responsibilities included negotiating terms and finalizing the selection of the optimal tool. Managed the entire implementation process, introducing and adapting to a DevOps approach that enhanced CI/CD automation and ensured a smooth and reliable releases process.
Role: Agile Coach, DevOps Engineer
Timeframe: 05/2022 - 06/2023
**Project: Rollout of Salesforce Service Cloud to Biggest Internal Service Center Entity**
Description: Transitioned the organization from SAP C4C to Salesforce Service Cloud, incorporating data migration and SAP S4H integration. The goal was to modernize tools and working methods within the largest internal service center entity, thereby improving overall service efficiency. Oversaw the full team including external contractors and contributed to development efforts personally.
Role: Salesforce Solution Architect, Project Manager
Timeframe: 07/2022 - 04/2023
**Project: Functional Lead - Global Salesforce Operations**
Description: Provided functional leadership for the global Salesforce Operations team. Focused on enhancing operational efficiency, standardizing processes, and driving continuous improvement across the global team.
Role: Technical Lead
Timeframe: 06/2023 - 08/2024
Manager Compensation & Benefits, Programmierer Visual Basic, Agile Methodologie, Continuous Integration, Salesforce.Com, Scrum
6/2021 – offen
Tätigkeitsbeschreibung
• Berater für verschiedene Kunden im europäischen und US-amerikanischen Markt zum Thema Digitalisierung, Einführung und Erweiterung von Salesforce und SaaS Produkten.
• Unternehmensberatung zum Aufbau und Strukturierung einer indischen Softwareentwicklungsabteilung mit Schwerpunkt auf die AppExchange Salesforce Entwicklung mit bis zu 36 Mitarbeiter.
Requirements Management, Salesforce.Com, Software Design, Systemadministration (allg.)
1/2019 – 12/2021
Tätigkeitsbeschreibung
• Hands on, seasoned software engineering lead with leading a talented and geographically distributed team of software engineers, architects, UX experts in building custom apps on Salesforce as well as managing customer support and change requests
• Motivating, building, and managing world-class software teams responsible for developing and maintaining complex Salesforce configurations
• Strategic planning, partnering with Salesforce, and building and executing application development for the Salesforce AppExchange.
• Ensuring PCI compliance and general security of all software development and products
• Managing escalations, production issues, and new product deployments to customers
• Deft at juggling many competing priorities, Multi-Salesforce-Org architecture with up to 900 users, and prioritizing for best results
• Overseeing build, release, deployment, and configuration of the Development Cycle
Amazon Web Services (AWS), Requirements Management, Projektleitung / Teamleitung (IT), Salesforce.Com, System Architektur
11/2015 – 12/2018
Tätigkeitsbeschreibung
• Gesamtverantwortung eines digitalen Transformationsprogramms zur Modernisierung der gesamten (IT-)Systemlandschaft
• Einführung und Integration einer Genesys mit Salesforce Instanz
• Einführung eines Business Intelligence Applikation
• Verantwortung der Abteilungen Anwendungsentwicklung, System-administration, externer Freelancer und Integrationspartnern
• Projektleiter für die Einführung einer Contact Center Lösung von der Ausschreibung bis zur Einführung
• Change Management und Strukturierung von Kommunikation, Verantwortlichkeiten und Prozessen
• Innovationstreiber für die gesamte IT Architektur und Infrastruktur
• Sicherstellung der Produktion und Support aller Fachbereiche
• Einführung Projekt- und Portfoliomanagement
Call-Center, Projektleitung / Teamleitung (IT), Salesforce.Com
4/2011 – 10/2015
Tätigkeitsbeschreibung
• Disziplinarische Führung des Teams „Software Development“
• Verantwortlicher Gesamtprojektleiter für Softwareentwicklungs¬projekte über alle Angebots- und Projektphasen
o Konzept- und Angebotserstellung, Anforderungsmanagement
o Leitung von Projektteams, Steuerung externer Zulieferer
o Angebotserstellung, projektspezifische Planung, Steuerung SW-Entwicklung und Dokumentation, Verifikation und Integration, Kundenabnahme und Rollout (HW und SW), Migration
o Schnittstelle zwischen Fachbereichen und IT
o Projekt- und Portfolioplanung
o Einsatz agiler und konventioneller PM-Methoden
• Akquise neuer Projekte und Kundenbetreuung
• Kundenberatung im IT Prozess- und Strategiemanagement
Projektleitung / Teamleitung (IT), Software Architecture
3/2007 – 3/2011
Tätigkeitsbeschreibung
• Einsatz agiler Methoden (SCRUM, Kanban)
• Lead über Competence Center „Mobile Solutions“
• Technisch und technologischer Lead bei Vertriebsaktivitäten
• embedded Betriebssysteme, Treiber- und Applikationsentwicklung
• Schnittstelle zwischen Produktion, Fachbereichen und Entwicklung, Teilprojektleitung
Software Architecture, Technisches Projektmanagement
Zertifikate
Ausbildung
Krefeld
Kamp-Lintfort
Über mich
? Key Highlights:
- Salesforce Specialist: Expert in configuring and customizing Salesforce Core Clouds (Sales, Service, Experience) to meet unique business needs.
- Leadership: Managed multicultural and interdisciplinary teams, enhancing efficiency and reducing IT costs.
- C-Level Experience: Delivered projects in the U.S. and offshore, ensuring top-notch client satisfaction.
- Methodologies: Strong advocate for Agile and SDLC methodologies.
Connect to explore how my expertise can drive your business forward!
Weitere Kenntnisse
Servant Leadership, (Proxy) Product Owner, Developing DevOps Teams, Requirements Analysis, Team Building, Digital Transformation, IT Strategy, CI/CD, Stakeholder Management, Certified Scrum Master, PMI-ACP, SAFe, UnFIX
Technical Skills:
Salesforce Sales Cloud; Salesforce Experience; Salesforce Service Cloud; SDLS; Salesforce DX; Microsoft Office; JIRA; Confluence; AWS; Twilio; Zendesk; GITHUB; Bitbucket; Visual Studio; MS Project; Trello; Asana; On-Premise, Hybrid, Cloud Solution Design
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Europäische Union
Kontaktdaten
Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.
Jetzt Mitglied werden