Brand Strategist // Omni-Channel-Marketing // Brand Communication Specialist
- Verfügbarkeit einsehen
- 0 Referenzen
- auf Anfrage
- 20255 Hamburg
- auf Anfrage
- de | en
- 25.11.2024
Kurzvorstellung
Experte für 360° Kommunikation und Marketing
Omni-Channel Kampagnen
Social Media, Public Relations und Influencer Marketing
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
2/2024 – 5/2024
Tätigkeitsbeschreibung
Projektmanagement der Brand Marketing Kampagnen; Trachten und Fußball EM24
Omni-Channel Kampagnenmanagement
Kommunikations-Konzepte, Marketing, Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT)
1/2024 – 3/2024
Tätigkeitsbeschreibung
Management of digital content Projects
Stakeholder and Agency management
Development and implementation of new concepts
Content Management, Content Marketing, Kommunikation (allg.)
11/2023 – 12/2023
Tätigkeitsbeschreibung
Brand Consulting for the start-up 'Sol and Luna' for their brand strategy
Go-To-Market Launch Strategy
Development of Brand Campaign for their Q1 2024 Launch
Strategische Kommunikation, Markenbildung, Marketing
10/2023 – 11/2023
Tätigkeitsbeschreibung
Entwicklung eines Markenkerns für die Inlfuencer Agenture
Definition der Corporate Culture von NOHYPE
Markenbildung
9/2023 – 12/2023
Tätigkeitsbeschreibung
Projektmanager für die Sale-Kampagnen (stationär)
Kampagnenplanung und Steuerung
Kommunikationsplanung
Kommunikation (allg.), Projektdurchführung
7/2023 – 9/2023
Tätigkeitsbeschreibung
Brand Communication Projects
Social Media and Content Strategy development
Kommunikation (allg.)
6/2023 – 6/2023
Tätigkeitsbeschreibung
Create a communication concept and strategy for their new social cause apporach
Development of campaign concept, messaging, and marketing execution
Kommunikations-Konzepte, Strategische Kommunikation, Markenbildung
6/2023 – offen
Tätigkeitsbeschreibung
Social Media Management (Facebook)
Content Development
Paid Social Media
Content Management
4/2023 – 4/2023
Tätigkeitsbeschreibung
Compiling a workshop for the Brand Communication Team
How To Built Brand Communities from strategy to execution
Introduction to Influencer Marketing and Performance Marketing
Strategische Kommunikation, Markenbildung, Workshop - Kundenorientierung
11/2022 – 4/2023
TätigkeitsbeschreibungCampaign Management and Projectmanagement for the communication campaigns (inlc. inlfuencer marketing)
Eingesetzte QualifikationenKommunikation (allg.), Projektmanagement
6/2022 – 7/2022
Tätigkeitsbeschreibung
Entwicklung und Markenaufbau (Mission, Vision, etc.)
Durchführung eines Brand-Workshops
Erarbeitung einer einheitlichen Kommunikationspyramide
Zusammenarbeit mit Designern and Corporate Identity
Analyse der Markt- / Wettbewerbsposition, Markenbildung, Marktforschung / -analyse
4/2022 – 7/2022
Tätigkeitsbeschreibung
Vorlesungen im Bereich Sustainability für den internationalen Master an der ISM
Nachhaltigkeit in der Kommunikation und im Marketing
Marketing
2/2022 – 3/2022
Tätigkeitsbeschreibung
Brand Workshop and Brand Development of a new Fragrance prestige brand.
Brand positioning, development of Brand Heart (Mission, Vision, Values, etc.)
Target group definition
Development of Brand Communication
Development of Go-To-Market Strategy for the Launch of the brand
Marketing- / Vertriebsanalyse, Markteintrittsstrategien, Marktpotenzialanalyse, Strategische Kommunikation
3/2021 – 6/2022
TätigkeitsbeschreibungLeading the Marketing and Brand Comunication Team including social media, content marketing, influencer relations, event management and brand communications.
Eingesetzte QualifikationenCreative direction, Strategische Kommunikation, Markenbildung, Marketing, Marktstrategien umweltgerechte Produkte, Öffentlichkeitsarbeit
10/2018 – 2/2021
Tätigkeitsbeschreibung
Lead the annual planning and execution of 360° brand campaigns: media budget allocation and management for various brands
Development and implementation of marketing strategies according to the global brand vision, marketing priorities and specific requirements for the German market
Define omni-channel brand awareness initiatives and drive the conception and production in close collaboration with our Creative team
Development of marketing strategies for key consumer shopping moments to drive brand awareness, grow consumer database and increase sales
Growth and management of digital channels and CRM; driving brand awareness, traffic, and conversion to eCommerce
Planning and briefing of content productions with agencies and partners
Analysis of campaign success, optimization (A/B-Tests) and implementation of key learnings including KPI definition
Management of external agencies as well as interface function to the eCommerce, product, and trade marketing team
Leading the consumer engagement marketing team
Business Marketing, Mediaplanung, Digital Marketing, Print Marketing, Social Media Marketing
4/2017 – 9/2018
Tätigkeitsbeschreibung
Responsible for the annual planning and implementation of brand awareness campaigns (B2C); incl. budget planning
Development of local social media channels; development of content strategies to increase brand awareness and drive conversion
Development of PR and influencer campaigns; management of content production for campaigns and organization of events (B2B and B2C)
Maintenance and development of press contacts; organization of press roundtables
Analysis of campaign success, optimization and implementation of key learnings including KPI definition
Control of external agencies and interface function to the eCommerce, product and trade
Soziale Medien, Strategische Kommunikation, Öffentlichkeitsarbeit, Markenbildung, Social Media Marketing
Zertifikate
HK-Zentrum für Weiterbildung GmbH
Ausbildung
INEKO Institut
Amsterdam
Southampton, United Kingdom
Über mich
Ich glaube an einen ganzheitlichen Ansatz wenn man sich Marken anschaut und durch Workshops schaffe ich die Strategieentwicklung kurz und unkompliziert zu halten.
In der Zukunft werden nur Marken überleben die konsistent in ihrem Aufbau, der Kommunikation sind und ein nachhaltiges Wachstum anstreben.
Ich bin Experte für E-commerce Marken und Omnichannel-Marketing, gerade wenn der POS mit dem Online-Handel in der Kommunikation oder Kampagnen verbunden werden soll.
Ich bin langjährige Führungskraft, Coach und Dozent und glaube an die Kraft des Kollektivs um gemeinsam zu wachsen.
Weitere Kenntnisse
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Europäische Union
- Schweiz
Kontaktdaten
Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.
Jetzt Mitglied werden