Expert in Microsoft Power Platform and Dynamics 365 Marketing.
- Verfügbarkeit einsehen
- 3 Referenzen
- 75‐125€/Stunde
- 68163 Mannheim
- National
- en | de
- 17.11.2021
Kurzvorstellung
Auszug Referenzen (3)
"Danke für deinen Einsatz!"
3/2021 – 9/2021
Tätigkeitsbeschreibung
Ziel dieses Projekts war es, das bestehende On-Premise-SharePoint-System in die Cloud zu überführen und damit eine bessere Performance, höhere Datensicherheit und eine globale Nutzung ohne VPN zu ermöglichen. Besondere Herausforderungen waren die Migration von Workflows und die hybride Nutzung anderer bestehender On-Premise-Systeme.
Tätigkeiten im Detail:
• Erstellung der Roadmap für die Migration von Standard- und Nicht-Standard-Seiten.
• Fit-Gap-Analyse, um die Betriebs- und Geschäftsanforderungen zu ermitteln und kundenspezifische Lösungen zu entwickeln.
• Erstellung des Kommunikationsplans mit den Stakeholdern des Projekts.
• Inhalts- und Strukturmigration mit Share-gate.
• Entwicklung der Workflows und der zugehörigen Power-Apps.
• Durchführung von Site-Tests und User Acceptance Tests.
• Support vor, während und nach der Migration.
Microsoft Azure, Microsoft Power Automate, Microsoft SharePoint Server, Powerapps
"R. helped us with our Marketing Strategy. We perceived him as an ambitious and goal-oriented marketing expert. We are grateful for his work."
10/2020 – 2/2021
Tätigkeitsbeschreibung
Project : Lead to Opportunity Process Automation
• Designing a customer journey based on best practices and tracking visitor’s digital footprint (Hotjar, Google Analytics).
• Creating Business process flows for Lead Validation, Lead Nuture and Lead Conversion.
• Designing a Lead scoring model to qualify leads as Hot, Warm or cold.
• Integrating Marketing and Sales functions within the process to have process transparency.
• Using Power Automate to trigger actions to respective internal stakeholders when Leads pass through pre-determined stages.
CRM (Customer Relationship Management)
"R. helped us with our Marketing Strategy. We perceived him as an ambitious and goal-oriented marketing expert. We are grateful for his work."
4/2020 – 9/2020
Tätigkeitsbeschreibung
Project : B2B go to market strategy
• Understanding the customer needs through Questionnaires, social listening and creating Buyer Personas.
• Choosing the right channels with maximum traction ability to market the product offering.
• Conducting A/B tests for awareness campaigns using LinkedIn marketing solutions.
• Designing templates to track and monitor leading and lagging KPI’s affecting the bottom line.
• Aligning marketing goals with the comapany’s overall goals – formulated a policy management process and review management.
Business to Business, Strategisches Marketing
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
9/2021 – 11/2021
Tätigkeitsbeschreibung
- Requirements gathering
- Data migration architecture and design
- Project Plan
- Content and Structure migration
- Design Workflows and Canvas Power apps
- User Acceptance testing
- Project Roll-out
Microsoft Power Automate, Microsoft SharePoint Server, Powerapps
3/2021 – 9/2021
Tätigkeitsbeschreibung
Ziel dieses Projekts war es, das bestehende On-Premise-SharePoint-System in die Cloud zu überführen und damit eine bessere Performance, höhere Datensicherheit und eine globale Nutzung ohne VPN zu ermöglichen. Besondere Herausforderungen waren die Migration von Workflows und die hybride Nutzung anderer bestehender On-Premise-Systeme.
Tätigkeiten im Detail:
• Erstellung der Roadmap für die Migration von Standard- und Nicht-Standard-Seiten.
• Fit-Gap-Analyse, um die Betriebs- und Geschäftsanforderungen zu ermitteln und kundenspezifische Lösungen zu entwickeln.
• Erstellung des Kommunikationsplans mit den Stakeholdern des Projekts.
• Inhalts- und Strukturmigration mit Share-gate.
• Entwicklung der Workflows und der zugehörigen Power-Apps.
• Durchführung von Site-Tests und User Acceptance Tests.
• Support vor, während und nach der Migration.
Microsoft Azure, Microsoft Power Automate, Microsoft SharePoint Server, Powerapps
10/2020 – 2/2021
Tätigkeitsbeschreibung
Project : Lead to Opportunity Process Automation
• Designing a customer journey based on best practices and tracking visitor’s digital footprint (Hotjar, Google Analytics).
• Creating Business process flows for Lead Validation, Lead Nuture and Lead Conversion.
• Designing a Lead scoring model to qualify leads as Hot, Warm or cold.
• Integrating Marketing and Sales functions within the process to have process transparency.
• Using Power Automate to trigger actions to respective internal stakeholders when Leads pass through pre-determined stages.
CRM (Customer Relationship Management)
4/2020 – 9/2020
Tätigkeitsbeschreibung
Project : B2B go to market strategy
• Understanding the customer needs through Questionnaires, social listening and creating Buyer Personas.
• Choosing the right channels with maximum traction ability to market the product offering.
• Conducting A/B tests for awareness campaigns using LinkedIn marketing solutions.
• Designing templates to track and monitor leading and lagging KPI’s affecting the bottom line.
• Aligning marketing goals with the comapany’s overall goals – formulated a policy management process and review management.
Business to Business, Strategisches Marketing
Zertifikate
Ausbildung
Heidelberg
Weitere Kenntnisse
Persönliche Daten
- Englisch (Muttersprache)
- Deutsch (Gut)
- Europäische Union
- Schweiz
- Vereinigte Staaten von Amerika
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