Marketing-Kommunikation, Content- und Projektmanagement
- Verfügbarkeit einsehen
- 0 Referenzen
- auf Anfrage
- 81669 München
- Europa
- de | en
- 11.08.2022
Kurzvorstellung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
8/2022 – offen
TätigkeitsbeschreibungMithilfe bei Konzeption, Planung und Umsetzung von Co-Creation-Kampagnen internationaler Künstler, Creators, Influencer und Unternehmen, Verhandlung der Assets und Abwicklung der Verträge sowie die Betreuung der Creators/Influencer vor Ort.
Eingesetzte QualifikationenProjektmanagement - Kommunikation, Projektmanagement - Vertragsmanagement, Strategisches Marketing
10/2020 – offen
Tätigkeitsbeschreibung
Erarbeitung Positionierung Marke und Agentur, Aufbau Business- und Vermarktungskonzept, Konzeption Website und Agenturauftritt
Erstellung Markenstrategie-Präsentationen und Kommunikationskonzepte für Kunden der Agentur
Strategische Kommunikation, Marketing
9/2020 – offen
TätigkeitsbeschreibungErstellung aller textlichen Inhalte für eines der führenden Unternehmen der Sportartikelbranche. Von Produkttexten offline und online über Blogbeiträge, Presse Mitteilungen und CSR Texte.
Eingesetzte QualifikationenContent Management, Texter
5/2020 – 4/2022
TätigkeitsbeschreibungDer Kunde ist der führende Online-Shop für Wandfarben, Kreidelacke und Streichzubehör. Meine Aufgabe war es, die Marke klar zu positionieren und emotional aufzuladen. Zusätzlich trug die Entwicklung einer ansprechenden und eigenständigen Markenwelt dem Aufbau der eindeutigen Identität der Marke bei. In gemeinsamen Workshops zusammen mit dem Kunden wurde die strategische Stoßrichtung festgelegt, die die Basis für die kreative Umsetzung der CI und aller Kommunikationsmaßnahmen bildete. Des Weiteren konzeptionierte und implementierte ich eine Influencer Strategie, die sich, gemessen an den KPIs des Unternehmens, sehr erfolgreich entwickelte.
Eingesetzte QualifikationenKommunikations-Konzepte, Strategische Kommunikation, Social Media Marketing, Strategisches Marketing
1/2020 – 7/2020
TätigkeitsbeschreibungDie DNA der Agentur ist das Sport-, Digital- und Content-Marketing. Hier habe ich Sponsoren und Vereine strategisch im Hinblick auf effiziente und zielführende Markenkommunikation im Rahmen ihrer Sportsponsoring Rechte beraten. Des Weiteren habe ich nachhaltige und langfristige Sponsoringstrategien für Unternehmen entwickelt, die ihre Marke im Sportumfeld etablieren wollen.
Eingesetzte QualifikationenProjektmanagement - Kommunikation, Kommunikationsberatung, Sponsoring, Strategisches Marketing
4/2017 – 12/2019
Tätigkeitsbeschreibung
Repositioning of the brand Salewa as a pure mountaineering brand including international roll out of new communication strategy, CI, visual language, tonality, storytelling approach and brand building activities along all consumer touchpoints.
Lead of international strategic planning, development, implementation, monitoring, budgeting and final analysis of all global communication and contents to ensure consistent brand message over all relevant touchpoints of the consumer experience.
Editorial planning and creation of brand storytelling content including copywriting, photo- and film production for on- & offline communication, social media, eCommerce, retail, PR, media and events.
Responsible for all aspects of product content production and communication from still and on body shooting, explanation videos, workbooks, sell in folders, eCommerce contents, packaging, hangtags and presentation in store.
Lead and coordination of creative and design agencies, photographers, video productions, copywriters and printing suppliers.
Responsible for the global PR and media relation strategy, media planning and local market implementations, cultivation of relation-ships with media and influential professionals.
Conception and organization of international events such as brand meetings, trade shows (ISPO, Outdoor, Oberalp Convention), PR and consumer events (Get Vertical Camps, Alpine Campus) with up to 400 participants.
Overseeing the international sponsoring activities, development of the international Salewa athlete strategy, management of the team from scouting, contracting, project support, presentations, PR, event and promotion.
Development and management of strategic partnerships and cooperations including definition, measurement and control of KPIs for qualitative and quantitative results.
Hierarchical and functional leadership of both, a central team in HQ and teams in the European markets.
Team leader, coach and mentor with the goal to grow individual´s potential.
Strong negotiation skills, souverain presentation skills, a creative problem-solving approach, and hands on mentality.
Content Management, Projektmanagement - Kommunikation, Kommunikation (allg.), Strategische Kommunikation, Texter, Content Marketing, Veranstaltungsmanagement, Produktmanagement, Sponsoring
10/2008 – 1/2017
Tätigkeitsbeschreibung
Conceptual and strategic development of integrated, intermedia, country specific, efficient, and sustainable communication strategies, international coordination and implementation, assurance, and measurement of results.
Account management, budget and contract negotiations, account forecast and control and capacity planning.
Collection and analysis of market and target group data, formulation of strategic recommendations and tracking of results.
Development of relevant KPIs to measure the success of selected communication content and activities.
Cooperation with media companies in the planning and buying process as well as in the evaluation of campaign tracking.
Supervision and coordination of all agency service departments such as online-, offline-communication, PR, POS-, dialog- and event marketing, media, production and financial accounts department.
Supervision and assignment of external service providers such as TV productions, photographers, pre-press houses or printing companies.
Disciplinary guidance of 8 direct reports; team lead on groups of different disciplines, personnel development responsibility for the consulting division of Serviceplan Campaign 1
Clients: SportScheck, Sympatex, WMF, Thomas Cook, Rolf Benz, easyCredit, BR, Condé Nast
Projektmanagement - Kommunikation, Strategische Kommunikation, Strategisches Marketing, Werbung
9/2004 – 10/2008
Tätigkeitsbeschreibung
Conceptual development of integrated, intermedia, country specific, communication activities, international coordination and implementation, assurance and measurement of results.
Project management, consulting and coordination of international campaign adaptions for the German market. Coordination of all requests with the international markets and HQ.
Coordination of all agency service departments and external service providers such as TV productions, photographers, pre-press houses or printing companies.
International traineeship for university graduates in all business and service units of the Ogilvy Group in Germany and UK.
Clients: Dresdner Bank, DHL, KPMG, Städel Museum, Radeberger Gruppe, ARD&ZDF
Projektmanagement - Kommunikation, Strategisches Marketing, Werbung
Zertifikate
Ausbildung
Regensburg
Business School Birmingham
Weitere Kenntnisse
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Europäische Union
Kontaktdaten
Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.
Jetzt Mitglied werden