freiberufler Change & Communication Analytics, Strategy & Execution // PR & Internal Comms auf freelance.de

Change & Communication Analytics, Strategy & Execution // PR & Internal Comms

offline
  • auf Anfrage
  • 60486 Frankfurt am Main
  • DACH-Region
  • de  |  en  |  fr
  • 30.03.2022

Kurzvorstellung

Change & Communications expert with solid background (8 years +) in large-scale business transformation projects (IT/M&A). Organiz. psychologist with proven experience in evaluation of communication & change. Experienced editor & content strategist.

Auszug Referenzen (7)

"Transparent, flexible, professional support. Great insights. Healthy challenges. A. is a fantastic business partner."
Lead Qual Analysis Cultural Change
Nicolas Jupin-Petit
Tätigkeitszeitraum

4/2021 – 10/2021

Tätigkeitsbeschreibung

Evaluation of cultural change approach (viral change) based on quan and qual data. Supporting data collection design (mixed methods approach), creating innovative methods to work with material from survey, focus groups & interviews. Designing results for final report to executive committee.

Eingesetzte Qualifikationen

Change Management, Kulturanalyse, Marktforschung / -analyse

"Sehr professionelle Zusammenarbeit in einem Projekt mit ambitioniertem Zeitplan und wechselnden Ansprechpartnern."
Change Communication
Kundenname anonymisiert
Tätigkeitszeitraum

5/2019 – 7/2019

Tätigkeitsbeschreibung

Development of information format & content for senior leadership communication on internal restructuring, concerning HR-processes. Consultation with internal HR-experts and HR project lead.

Eingesetzte Qualifikationen

Change Management

"I worked with A. on a internal communications measurment project. I highly appreciated working with her for her great professionalism."
Project Manager
Elena Maffei
Tätigkeitszeitraum

2/2019 – 7/2020

Tätigkeitsbeschreibung

Supporting set-up of cross-channel measurement strategy for internal communication. Conceptual work & supporting implementation, e.g. creation of communication dashboards incl. tool-based data on digital channels, surveying & polling strategy, analysis of qual and quan comms performance data.

Eingesetzte Qualifikationen

Datenanalyse, Interne Kommunikation

"Appreciated the high degree of understanding for issues in comms, the insights into tools & measurement methods and the focus on a customized solution"
Project Manager
Kundenname anonymisiert
Tätigkeitszeitraum

6/2018 – 4/2020

Tätigkeitsbeschreibung

Evaluation of communication strategy, satisfaction with communication and perception and sentiment of employees to improve global communication campaigns. Supporting head of global internal comms with workshop, tools for strategic communication planning, implementation of employee survey and reporting of results to internal stakeholders and management.

Eingesetzte Qualifikationen

Change Management, Interne Kommunikation, Marktforschung / -analyse

"Frau K. hat professionell unterstützt und die Zusammenarbeit war sehr angenehm."
IT-Projektmanagement
Kundenname anonymisiert
Tätigkeitszeitraum

3/2016 – 11/2017

Tätigkeitsbeschreibung

PMO and support for management presentations for a large-scale IT- credit card processing migration incl. RfP, vendor selection, supporting contract negotiations, defining process and data requirements, setting up testing requirements, preparing migration scenarios, defining service processes.

Eingesetzte Qualifikationen

Business Process Reengineering (BPR), PMO (IT), Projektmanagement (IT)

"High performer and trusted advisor in a challenging, huge and demanding change-project. Excellent, professional collaboration with all Mgt. Levels."
Teilprojektleitung Change Workstream & Vendor Selection / Business Processes IT- (Festanstellung)
Uli Braun
Tätigkeitszeitraum

1/2015 – 3/2016

Tätigkeitsbeschreibung

Supported client-side change workstream lead and client-side business processes & vendor selection lead workstream for a large-scale IT Blueprint. Change Architecture & development and execution of change formats, workshops with senior management. Preparation of project management communications. Supported business process & business functions workshops and prepared vendor selection methodology and workshops.

Eingesetzte Qualifikationen

Projektmanagement (IT), Change Management

"Sehr gute Vernetzung in der Finanzbranche und Gespür für Trendthemen. Keine Scheu, für eine Story tief in den Details zu graben."
Freelance Editor
Stefanie Hüthig
Tätigkeitszeitraum

6/2007 – 5/2021

Tätigkeitsbeschreibung

Über 90 Print-Fachbeiträge für den Springer Verlag zu Personal, IT & Vertrieb (Bankmagazin, Sales Excellence). Gestaltung von Themenstrecken (Lobbyismus, Kulturwandel, Agiles Projektmanagement) und Titelgeschichten. Regelmäßige Online-Beiträge auf springerprofessional.de zu CRM, Vertrieb, Finance.

Eingesetzte Qualifikationen

Autor / Schriftsteller, Redaktion (allg.)

Qualifikationen

  • Change Management3 J.
  • Datenanalyse1 J.
  • Externe Kommunikation
  • Interne Kommunikation2 J.
  • Kulturanalyse
  • Projektmanagement
  • Redaktion (allg.)14 J.
  • Strategische Kommunikation

Projekt‐ & Berufserfahrung

Lead Qual Analysis Cultural Change
Kundenname anonymisiert, Brussels
4/2021 – 10/2021 (7 Monate)
Life Sciences
Tätigkeitszeitraum

4/2021 – 10/2021

Tätigkeitsbeschreibung

Evaluation of cultural change approach (viral change) based on quan and qual data. Supporting data collection design (mixed methods approach), creating innovative methods to work with material from survey, focus groups & interviews. Designing results for final report to executive committee.

Eingesetzte Qualifikationen

Change Management, Kulturanalyse, Marktforschung / -analyse

Communication Strategy & Execution
Kundenname anonymisiert, Frankfurt
11/2020 – 7/2021 (9 Monate)
Finanzdienstleister
Tätigkeitszeitraum

11/2020 – 7/2021

Tätigkeitsbeschreibung

Communication strategy & execution for a digital learning initiative fostering collaborative & continuous learning. Included conducting strategy workshops to create communication strategy & communication plan, set-up of communication formats, execution incl. audio/video content, text, animated graphics, evaluation formats, leadership communication.

Eingesetzte Qualifikationen

Change Management, Interne Kommunikation, Projektmanagement, Redaktion (allg.)

Change Communication
Kundenname anonymisiert, Frankfurt
5/2019 – 7/2019 (3 Monate)
Banken
Tätigkeitszeitraum

5/2019 – 7/2019

Tätigkeitsbeschreibung

Development of information format & content for senior leadership communication on internal restructuring, concerning HR-processes. Consultation with internal HR-experts and HR project lead.

Eingesetzte Qualifikationen

Change Management

Project Manager
Kundenname anonymisiert, Brussels
2/2019 – 7/2020 (1 Jahr, 6 Monate)
Life Sciences
Tätigkeitszeitraum

2/2019 – 7/2020

Tätigkeitsbeschreibung

Supporting set-up of cross-channel measurement strategy for internal communication. Conceptual work & supporting implementation, e.g. creation of communication dashboards incl. tool-based data on digital channels, surveying & polling strategy, analysis of qual and quan comms performance data.

Eingesetzte Qualifikationen

Datenanalyse, Interne Kommunikation

Project Manager
Kundenname anonymisiert, Basel
6/2018 – 4/2020 (1 Jahr, 11 Monate)
Life Sciences
Tätigkeitszeitraum

6/2018 – 4/2020

Tätigkeitsbeschreibung

Evaluation of communication strategy, satisfaction with communication and perception and sentiment of employees to improve global communication campaigns. Supporting head of global internal comms with workshop, tools for strategic communication planning, implementation of employee survey and reporting of results to internal stakeholders and management.

Eingesetzte Qualifikationen

Change Management, Interne Kommunikation, Marktforschung / -analyse

IT-Projektmanagement
Kundenname anonymisiert, Berlin
3/2016 – 11/2017 (1 Jahr, 9 Monate)
Banken
Tätigkeitszeitraum

3/2016 – 11/2017

Tätigkeitsbeschreibung

PMO and support for management presentations for a large-scale IT- credit card processing migration incl. RfP, vendor selection, supporting contract negotiations, defining process and data requirements, setting up testing requirements, preparing migration scenarios, defining service processes.

Eingesetzte Qualifikationen

Business Process Reengineering (BPR), PMO (IT), Projektmanagement (IT)

Teilprojektleitung Change Workstream & Vendor Selection / Business Processes IT- (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, Neu-Isenburg
1/2015 – 3/2016 (1 Jahr, 3 Monate)
IT & Entwicklung
Tätigkeitszeitraum

1/2015 – 3/2016

Tätigkeitsbeschreibung

Supported client-side change workstream lead and client-side business processes & vendor selection lead workstream for a large-scale IT Blueprint. Change Architecture & development and execution of change formats, workshops with senior management. Preparation of project management communications. Supported business process & business functions workshops and prepared vendor selection methodology and workshops.

Eingesetzte Qualifikationen

Projektmanagement (IT), Change Management

Freelance Editor
Springer Verlag, Frankfurt
6/2007 – 5/2021 (14 Jahre)
Medienbranche
Tätigkeitszeitraum

6/2007 – 5/2021

Tätigkeitsbeschreibung

Über 90 Print-Fachbeiträge für den Springer Verlag zu Personal, IT & Vertrieb (Bankmagazin, Sales Excellence). Gestaltung von Themenstrecken (Lobbyismus, Kulturwandel, Agiles Projektmanagement) und Titelgeschichten. Regelmäßige Online-Beiträge auf springerprofessional.de zu CRM, Vertrieb, Finance.

Eingesetzte Qualifikationen

Autor / Schriftsteller, Redaktion (allg.)

Zertifikate

Agile Practitioner
2021
Systemic Organisational Counseling (Master Certificate)
2019
AMEC International Certificate in Measurement and Evaluation in Communication
2018

Ausbildung

Psychology
Master of Science
2019
Gießen
Psychology
Bachelor of Science
2015
Gießen
Business Administration
Diploma
2004
Frankfurt

Über mich

Change & Communication Expert with a solid background (8 years +) in large-scale business transformation projects (IT- and process transformation, M&A and restructuring) and culture change. Experience in communication with all management levels.

Weitere Kenntnisse

MBA & Organizational psychologist

Persönliche Daten

Sprache
  • Englisch (Fließend)
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Französisch (Grundkenntnisse)
Reisebereitschaft
DACH-Region
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Profilaufrufe
1753
Alter
46
Berufserfahrung
20 Jahre und 6 Monate (seit 06/2004)
Projektleitung
8 Jahre

Kontaktdaten

Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.

Jetzt Mitglied werden