freiberufler Prozess Manager / Agile Coach auf freelance.de

Prozess Manager / Agile Coach

offline
  • 79‐119€/Stunde
  • 10247 Friedrichshain-Kreuzberg
  • Weltweit
  • ro  |  de  |  en
  • 09.04.2024

Kurzvorstellung

Fluent in German and English.
Fascinated by People.
Passion for Optimization.

Auszug Referenzen (2)

"sehr gute Zusammenarbeit, sie ist ein ehrgeiziges und hart arbeitendes Professional, mit sehr guten Kommunikationsfähigkeiten"
Business Analyst / RPA Consultant (Festanstellung)
Ana Trisca
Tätigkeitszeitraum

10/2018 – 2/2019

Tätigkeitsbeschreibung

Client facing delivery of RPA. Responsible for leading process identification and assessment activities; managing client relationships and working with account leadership in the identification of further sales opportunities to develop the account; coaching the client in the new RPA journey – change management. Responsible for the robotic automation of several (mainly financial) processes, involved in every project phase: 1. Prepare RPA (Inventory of the processes; Opportunity Assessment); 2. Solution Design (Plan Modeling; Pre Workshop Questionnaire; Process Modeling: a. Define current process – As IS; b. Define future process -automation process architecture – Will Be; c. Approval); 3. Build Solution (review developed solution); 4. Pre UAT (training; support definition of UAT test cases); 5. UAT (perform UAT; plan release production; prepare User Manuals); 6. Stabilize RPA (monitoring; measure the expected vs actual results); 7. Revise and Improve (optimization; continuous improvement).

Eingesetzte Qualifikationen

Automatisierungstechnik (allg.), Change Management, Confluence, Prozessberatung, Prozesscoaching, Prozessmanagement, Prozessoptimierung

"ya"
Business Process Consultant
Cristina Carasel
Tätigkeitszeitraum

8/2016 – 7/2017

Tätigkeitsbeschreibung

Standardization of the invoice reception and handling process across 68 countries from five regions (Europe, MEA, APAC, NAM & LATAM). As a project team we created a standard design for receiving and handling invoices, both in physical and electronic format. We drove standardization and optimization through the use of a single receipt address, adoption of standard rejection rules, implementation of standard vendor communication and tracking mechanisms, sorting rules at the scanning centers and by enforcing a new created global policy.
We reduced the invoice receipt cycle time to an average of 5 days compared to 20-25 days before project implementation and drove behavioral change across the organization but also with all the vendors across all regions.

Eingesetzte Qualifikationen

Lean Prozesse, Prozessmanagement, Prozessoptimierung, Six sigma, Transformation Management

Qualifikationen

  • Agile Methodologie1 J.
  • Automatisierungstechnik (allg.)
  • Business Analysis
  • FMEA (Failure Mode and Effects Analysis)
  • Kommunikationswissenschaft
  • Kostenoptimierung1 J.
  • Kreditorenbuchhaltung
  • Microsoft Azure1 J.
  • Microsoft Visual Studio1 J.
  • Motivation Projektteams1 J.
  • Product Owner
  • Projektleitung / Teamleitung (IT)
  • Prozesscoaching4 J.
  • Prozessmanagement5 J.
  • Prozessoptimierung1 J.
  • Workshop - Kundenorientierung4 J.

Projekt‐ & Berufserfahrung

Prozess Manager / Agile Coach (Festanstellung)
Siemens, Berlin
1/2021 – offen (4 Jahre)
IT & Entwicklung
Tätigkeitszeitraum

1/2021 – offen

Tätigkeitsbeschreibung

Responsible for guiding teams to work together in a structured way and solve problems more effectively, all while creating an environment where ideas can flow and decisions feel easy.
Main responsibilities:
- Involved in all aspects of the change management process
- Set up and continuously improve agile, safety-compliant product development processes in collaboration with stakeholders and development teams
- Stakeholder management and conducting workshops as part of the process definition process
- Ensure process compliance by proactively training and coaching employees involved in the process
Methodologies and tools used: Agile, Kanban, Scrum, Jira, SharePoint, Conceptboard

Eingesetzte Qualifikationen

Prozesscoaching, Prozessmanagement, Workshop - Kundenorientierung

Product Owner
Audicon GmbH, Berlin & Düsseldorf
1/2020 – 12/2020 (1 Jahr)
IT & Entwicklung
Tätigkeitszeitraum

1/2020 – 12/2020

Tätigkeitsbeschreibung

1. Management des Product-Backlogs
- Für die Wertsteigerung des Produkts im Entwicklungsprozess verantwortlich
- Bestimmte welche Eigenschaften das Endprodukt in Abhängigkeit von den Wünschen des Kunden und der Nutzer aufweisen soll
- Zuständig für Festlegung der Prioritäten der Abarbeitung einzelner Arbeitspakete

2. Wertmaximierung des Entwicklungsteams
- Trete als Teamleiterin in diesem Team auf, da ich eine 3 jährige Teamleitungserfahrung habe
- Bestimme welche Aufgaben das Entwicklerteam als nächstes abarbeiten soll
- Begutachte die Funktionalität zum Ende eines Sprints und stelle fest, ob diese dem Kunden präsentiert werden kann oder noch nicht akzeptabel ist

3. Übernahme der Rechenschaft
- bin für den Erfolg oder Misserfolg des Produktes verantwortlich

- Stakeholdermanagement
- Ansprechpartner für Users

Eingesetzte Qualifikationen

Agile Methodologie, Kostenoptimierung, Microsoft Azure, Motivation Projektteams, Stakeholder-Analyse, Microsoft Visual Studio

Business Analyst / RPA Consultant (Festanstellung)
Kühne & Nagel, Belgrade
10/2018 – 2/2019 (5 Monate)
Logistikdienstleister
Tätigkeitszeitraum

10/2018 – 2/2019

Tätigkeitsbeschreibung

Client facing delivery of RPA. Responsible for leading process identification and assessment activities; managing client relationships and working with account leadership in the identification of further sales opportunities to develop the account; coaching the client in the new RPA journey – change management. Responsible for the robotic automation of several (mainly financial) processes, involved in every project phase: 1. Prepare RPA (Inventory of the processes; Opportunity Assessment); 2. Solution Design (Plan Modeling; Pre Workshop Questionnaire; Process Modeling: a. Define current process – As IS; b. Define future process -automation process architecture – Will Be; c. Approval); 3. Build Solution (review developed solution); 4. Pre UAT (training; support definition of UAT test cases); 5. UAT (perform UAT; plan release production; prepare User Manuals); 6. Stabilize RPA (monitoring; measure the expected vs actual results); 7. Revise and Improve (optimization; continuous improvement).

Eingesetzte Qualifikationen

Automatisierungstechnik (allg.), Change Management, Confluence, Prozessberatung, Prozesscoaching, Prozessmanagement, Prozessoptimierung

Business Process Consultant
AstraZeneca, Manchester
8/2016 – 7/2017 (1 Jahr)
Gesundheitswesen
Tätigkeitszeitraum

8/2016 – 7/2017

Tätigkeitsbeschreibung

Standardization of the invoice reception and handling process across 68 countries from five regions (Europe, MEA, APAC, NAM & LATAM). As a project team we created a standard design for receiving and handling invoices, both in physical and electronic format. We drove standardization and optimization through the use of a single receipt address, adoption of standard rejection rules, implementation of standard vendor communication and tracking mechanisms, sorting rules at the scanning centers and by enforcing a new created global policy.
We reduced the invoice receipt cycle time to an average of 5 days compared to 20-25 days before project implementation and drove behavioral change across the organization but also with all the vendors across all regions.

Eingesetzte Qualifikationen

Lean Prozesse, Prozessmanagement, Prozessoptimierung, Six sigma, Transformation Management

Zertifikate

Certifies Scrum Product Owner
2018
UiPath Academy
2018
Agile
2018
Green Belt
2015

Ausbildung

Robotic Process Automation (RPA)
Ausbildung
2018
Cluj Napoca
Product Owner
Ausbildung
2018
Cluj Napoca
Design Thinking
Ausbildung
2018
Cluj Napoca
Change Management
Ausbildung
2018
Belgarde
Agile Framework
Ausbildung
2018
Cluj Napoca
Business Analyst
Ausbildung
2017
Cluj Napoca
Project Management
Ausbildung
2017
Cluj Napoca
Business Strategy
Ausbildung
2017
Cluj Napoca
Lean Methodologies
Ausbildung
2015
Cluj Napoca
Accounts Payable Specialist
Ausbildung
2015
Online
Team Lead / People Management
Ausbildung
2014
Cluj Napoca / Bucharest
Process Mapping
Ausbildung
2014
Cluj Napoca
Transitions
Ausbildung
2012
Basel / Cluj Napoca
Finance / Accounting / Procure to Pay (Vendor Management; Master Data Management; Procurement; Entri
Ausbildung
2010
Cluj Napoca

Weitere Kenntnisse

Agile, Scrum, Lean, Six Sigma, RPA, Process Mapping, SAP FICO, Design Thinking, MS Office
People Development, Team Management, People Motivation / Coach
Customer Engagement, Customer Retention

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Fließend)
  • Englisch (Fließend)
  • Rumänisch (Muttersprache)
  • Ungarisch (Grundkenntnisse)
Reisebereitschaft
Weltweit
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
  • Schweiz
Profilaufrufe
2845
Alter
36
Berufserfahrung
14 Jahre und 6 Monate (seit 06/2010)
Projektleitung
5 Jahre

Kontaktdaten

Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.

Jetzt Mitglied werden