freiberufler Senior Environment 3D Artist / Freelanceing 3D Generalist auf freelance.de

Senior Environment 3D Artist / Freelanceing 3D Generalist

zuletzt online vor 10 Tagen
  • 75€/Stunde
  • 58256 Ennepetal
  • auf Anfrage
  • de  |  en
  • 02.06.2024

Kurzvorstellung

S., erfahrener 3D-Künstler, 15+ Jahre Expertise. Von Architekturvisualisierungen bis CAD-Optimierung. Leidenschaft für 3D, VR, AR und Virtual Productions. Professionell, partnerschaftlich, kundenorientiert. Gemeinsam schaffen wir Lösungen.

Auszug Referenzen (5)

"Sehr angenehme Zusammenarbeit, geht schnell auf Feedback ein, hochqualitative 3D Assets entsprechend unserer Anforderungen."
3D Environment and Asset Freelancer
Kristin Hrycyk
Tätigkeitszeitraum

10/2019 – 3/2022

Tätigkeitsbeschreibung

Working on "AAA Standard" Realtime Assets
My work contains:
- High and Lowpoly modeling of realistic objects.
- Baking and PBR Texturing
- Supporting the great and talented 3D-team of dSpace

Eingesetzte Qualifikationen

3D Grafiken, 3Ds Max

"Fruitful and harmonious cooperation on an interesting project, both sides sharing passion and keenness to achieve the goal."
3D Environment and Asset Freelancer
Jan Edinger
Tätigkeitszeitraum

2/2019 – 2/2019

Tätigkeitsbeschreibung

- Working on several CAD Shoe files
- giving input on basis of my Gameartist knowledge into an existing pipeline to improve workflows
- Polish the Meshes and create Uv Layouts for their Engine integration
- working closely together with the Product Designer Jan Edinger

Eingesetzte Qualifikationen

3D Grafiken, 3Ds Max, V-Ray, Zbrush, Unity3D, 3D Modellierung

"Als ehmaliger Fachbereichsleiter am SAE in Bochum, kann ich bestätigen, das Herr K. als Freelancer für uns tätig war."
Dozent für 3D Anwendungen und Realisierung
Kundenname anonymisiert
Tätigkeitszeitraum

6/2017 – 9/2017

Tätigkeitsbeschreibung

Das Vermitteln von Workflows in dem Arbeitsfeld der Echtzeitrealisierung von 3 Dimensionalen Grafiken

Eingesetzte Qualifikationen

Adobe Photoshop, 3Ds Max, Zbrush

"S. K. hat uns bei diesem Projekt sehr gut unterstützt und wir sowie der Kunde waren sehr zufrieden mit seiner Arbeit. Vielen Dank nochmal."
3D Artist
Daniel Pielok, RealtimeLabs GmbH
Tätigkeitszeitraum

8/2016 – 9/2016

Tätigkeitsbeschreibung

Die Umsetzung und Aufbereitung von CAD Dateien für die Echtzeitdarstellung mit der HTC Vive für eine Vorführung der Firma Mekra Lang auf der IAA

Eingesetzte Qualifikationen

3Ds Max, V-Ray

"S. did a tremendous job at Crytek. He was very reliable and able to finish every Task in the planned time and in extreme high quality.
He also was a very friendly Teamplayer, who left a sad Team behind, when he left Crytek due to personal reasons.
I strongly recommend hiring this guy for your Projects!"
3D Environment Artist (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert
Tätigkeitszeitraum

2/2015 – 7/2016

Tätigkeitsbeschreibung

- Working on the Enviroment Areas, set in Hunt, whiteboxing, leveldesign, einvironmental Storytelling

- Mentoring new interns and Juniors

- working with gamedesign to ensure level quality and consistency

- Sculpting, modeling and texturize realtime assets using Pixologic Zbrush, Autodesk 3d

studio Max, Substance painter and Adobe Photoshop

Eingesetzte Qualifikationen

Adobe Photoshop, 3Ds Max, Zbrush

Qualifikationen

  • 3D Grafiken2 J.
  • 3D Kunst
  • 3Ds Max6 J.
  • Architekturvisualisierung
  • Industrielles Design
  • V-Ray1 J.

Projekt‐ & Berufserfahrung

3D Environment and Asset Freelancer
dSPACE GmbH, Remote
10/2019 – 3/2022 (2 Jahre, 6 Monate)
High-Tech- und Elektroindustrie
Tätigkeitszeitraum

10/2019 – 3/2022

Tätigkeitsbeschreibung

Working on "AAA Standard" Realtime Assets
My work contains:
- High and Lowpoly modeling of realistic objects.
- Baking and PBR Texturing
- Supporting the great and talented 3D-team of dSpace

Eingesetzte Qualifikationen

3D Grafiken, 3Ds Max

3D Environment and Asset Freelancer
Hoffmann Group, Remote
5/2019 – 7/2020 (1 Jahr, 3 Monate)
Großhandel
Tätigkeitszeitraum

5/2019 – 7/2020

Tätigkeitsbeschreibung

- Consulting the Team regarding optimization and Pipeline improvements
- Creating "true to size" realtime Assets based on CAD Data
- Improving existing Assets to raise the quality standard
- Creating glBs for an online presence
- Working closely together with the product owner Team
- Participating in daily stand ups
- working with Auzure dev Ops

Eingesetzte Qualifikationen

3Ds Max, V-Ray, 3D Modellierung

3D Environment and Asset Freelancer
Change Communication Frankfurt, Remote
5/2019 – 6/2019 (2 Monate)
Medienbranche
Tätigkeitszeitraum

5/2019 – 6/2019

Tätigkeitsbeschreibung

- Using DWG Data to build realistic 3d rooms
- creating realistic materials based on photos
- setting up lights and cameras
- render several shots with different angles in Vray

For Change I had to build and render "Beauty shots" of existing and nonexisting rooms in different Hotels.
The premise was to get realistc rooms to plan upcoming big events.

Eingesetzte Qualifikationen

3Ds Max, Adobe Photoshop, V-Ray

3D Environment and Asset Freelancer
AFT International GmbH, Remote
3/2019 – 3/2019 (1 Monat)
Fertigungsindustrie
Tätigkeitszeitraum

3/2019 – 3/2019

Tätigkeitsbeschreibung

- Optimizing and rendering CAD meshes of their mashines
- Creating turntables of their Logo and workstations
- Setting up lights and materials

Eingesetzte Qualifikationen

3Ds Max, Adobe After Effects, V-Ray, 3D Modellierung, Rhinoceros 3d

3D Environment and Asset Freelancer
Footwear Innovation Lab GmbH, Remote
2/2019 – 2/2019 (1 Monat)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

2/2019 – 2/2019

Tätigkeitsbeschreibung

- Working on several CAD Shoe files
- giving input on basis of my Gameartist knowledge into an existing pipeline to improve workflows
- Polish the Meshes and create Uv Layouts for their Engine integration
- working closely together with the Product Designer Jan Edinger

Eingesetzte Qualifikationen

3D Grafiken, 3Ds Max, V-Ray, Zbrush, Unity3D, 3D Modellierung

3D Environment and Asset Freelancer
camalot – Manufaktur für Markenerlebnisse, vor Ort
7/2018 – 8/2018 (2 Monate)
Medienbranche
Tätigkeitszeitraum

7/2018 – 8/2018

Tätigkeitsbeschreibung

Creating and optimize Assets and work with the Unreal Engine 4 to build a realistic "realtime" City environment that will be shown on a big Exhibition

Eingesetzte Qualifikationen

3Ds Max

3D Environment and Asset Freelancer
ayeQ-benu GmbH, Remote
8/2017 – 8/2018 (1 Jahr, 1 Monat)
Medienbranche
Tätigkeitszeitraum

8/2017 – 8/2018

Tätigkeitsbeschreibung

Creating Lifelike VR Ready Assets and Scenes for Medical Companys to Visualize how medications and treatments work.

Eingesetzte Qualifikationen

Medizinische Illustration, 3Ds Max, Adobe After Effects, Unity3D

Dozent für 3D Anwendungen und Realisierung
SAE, Bochum
6/2017 – 9/2017 (4 Monate)
Hochschulen und Forschungseinrichtungen
Tätigkeitszeitraum

6/2017 – 9/2017

Tätigkeitsbeschreibung

Das Vermitteln von Workflows in dem Arbeitsfeld der Echtzeitrealisierung von 3 Dimensionalen Grafiken

Eingesetzte Qualifikationen

Adobe Photoshop, 3Ds Max, Zbrush

3D Artist
Realtime Labs, Wiesbaden
8/2016 – 9/2016 (2 Monate)
Medienbranche
Tätigkeitszeitraum

8/2016 – 9/2016

Tätigkeitsbeschreibung

Die Umsetzung und Aufbereitung von CAD Dateien für die Echtzeitdarstellung mit der HTC Vive für eine Vorführung der Firma Mekra Lang auf der IAA

Eingesetzte Qualifikationen

3Ds Max, V-Ray

3D Environment Artist (Festanstellung)
Crytek GmbH, Frankfurt
2/2015 – 7/2016 (1 Jahr, 6 Monate)
Medienbranche
Tätigkeitszeitraum

2/2015 – 7/2016

Tätigkeitsbeschreibung

- Working on the Enviroment Areas, set in Hunt, whiteboxing, leveldesign, einvironmental Storytelling

- Mentoring new interns and Juniors

- working with gamedesign to ensure level quality and consistency

- Sculpting, modeling and texturize realtime assets using Pixologic Zbrush, Autodesk 3d

studio Max, Substance painter and Adobe Photoshop

Eingesetzte Qualifikationen

Adobe Photoshop, 3Ds Max, Zbrush

Senior 3D Environment Artist (Festanstellung)
Deck 13 GmbH, Frankfurt
8/2010 – 12/2014 (4 Jahre, 5 Monate)
Medienbranche
Tätigkeitszeitraum

8/2010 – 12/2014

Tätigkeitsbeschreibung

- creating workflows for our engine pipeline

- working with gamedesign to ensure level quality and consistency

- Responsible for the 3D environment outsourcing pipeline, briefing, reviewing and
implementing

- Mentoring Junior Artists

- Sculpting, modeling and texturize realtime assets using Pixologic Zbrush, Autodesk Maya and Adobe Photoshop

Eingesetzte Qualifikationen

Zbrush, Maya

Ausbildung

Gamedesign
B.Sc.
2009
Düsseldorf

Über mich

Hier ein Paar Bulletpoints zu mir:

Erfahrung:
Über 15 Jahre Leidenschaft als 3D-Künstler: Expertise in 3D-Inhaltserstellung und -Gestaltung.

Schwerpunkt:
- Echtzeit/Unreal,
- Virtual Productions,
- GameReady
- Architekturvisualisierungen
- CAD-Optimierung.

SoftSkills:
- Professioneller und partnerschaftlicher Arbeitsansatz
- Erfolgreiche Kundenberatung und -unterstützung.

Aktuelle Position und Erfahrung:
Senior 3D & Realtime Artist:

Aufgaben:
- Moodboards,
- Whiteboxings,
- Pipeline-Optimierung,
- Kundenkommunikation,
- Datenüberarbeitung,
- Print Renderings,
- LED-Wand-Optimierung der daten,
- Optimierung von 3D Daten

Weitere Erfahrungen:
- Renderings in Vray,
- Katalogunterstützung,
- VR-optimierte CAD-Daten,
- Architektur-Visualisierungen,
- Level- und Objekterstellung in Unreal.

Weitere Projekte verfügbar auf Anfrage: Diverse Freelance-Projekte im Bereich 3D.

Abschluss:
Bachelor of Science in Media Design (2009): Abschluss von der Media Design Hochschule, Gemdesign, Düsseldorf.

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Englisch (Fließend)
Reisebereitschaft
auf Anfrage
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Home-Office
bevorzugt
Profilaufrufe
1722
Alter
39
Berufserfahrung
14 Jahre und 3 Monate (seit 08/2010)

Kontaktdaten

Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.

Jetzt Mitglied werden