Senior Environment 3D Artist / Freelanceing 3D Generalist
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- 5 Referenzen
- 75€/Stunde
- 58256 Ennepetal
- auf Anfrage
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- 02.06.2024
Kurzvorstellung
Auszug Referenzen (5)
"Sehr angenehme Zusammenarbeit, geht schnell auf Feedback ein, hochqualitative 3D Assets entsprechend unserer Anforderungen."
10/2019 – 3/2022
Tätigkeitsbeschreibung
Working on "AAA Standard" Realtime Assets
My work contains:
- High and Lowpoly modeling of realistic objects.
- Baking and PBR Texturing
- Supporting the great and talented 3D-team of dSpace
3D Grafiken, 3Ds Max
"Fruitful and harmonious cooperation on an interesting project, both sides sharing passion and keenness to achieve the goal."
2/2019 – 2/2019
Tätigkeitsbeschreibung
- Working on several CAD Shoe files
- giving input on basis of my Gameartist knowledge into an existing pipeline to improve workflows
- Polish the Meshes and create Uv Layouts for their Engine integration
- working closely together with the Product Designer Jan Edinger
3D Grafiken, 3Ds Max, V-Ray, Zbrush, Unity3D, 3D Modellierung
"Als ehmaliger Fachbereichsleiter am SAE in Bochum, kann ich bestätigen, das Herr K. als Freelancer für uns tätig war."
6/2017 – 9/2017
TätigkeitsbeschreibungDas Vermitteln von Workflows in dem Arbeitsfeld der Echtzeitrealisierung von 3 Dimensionalen Grafiken
Eingesetzte QualifikationenAdobe Photoshop, 3Ds Max, Zbrush
"S. K. hat uns bei diesem Projekt sehr gut unterstützt und wir sowie der Kunde waren sehr zufrieden mit seiner Arbeit. Vielen Dank nochmal."
8/2016 – 9/2016
TätigkeitsbeschreibungDie Umsetzung und Aufbereitung von CAD Dateien für die Echtzeitdarstellung mit der HTC Vive für eine Vorführung der Firma Mekra Lang auf der IAA
Eingesetzte Qualifikationen3Ds Max, V-Ray
"S. did a tremendous job at Crytek. He was very reliable and able to finish every Task in the planned time and in extreme high quality.
He also was a very friendly Teamplayer, who left a sad Team behind, when he left Crytek due to personal reasons.
I strongly recommend hiring this guy for your Projects!"
2/2015 – 7/2016
Tätigkeitsbeschreibung
- Working on the Enviroment Areas, set in Hunt, whiteboxing, leveldesign, einvironmental Storytelling
- Mentoring new interns and Juniors
- working with gamedesign to ensure level quality and consistency
- Sculpting, modeling and texturize realtime assets using Pixologic Zbrush, Autodesk 3d
studio Max, Substance painter and Adobe Photoshop
Adobe Photoshop, 3Ds Max, Zbrush
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
10/2019 – 3/2022
Tätigkeitsbeschreibung
Working on "AAA Standard" Realtime Assets
My work contains:
- High and Lowpoly modeling of realistic objects.
- Baking and PBR Texturing
- Supporting the great and talented 3D-team of dSpace
3D Grafiken, 3Ds Max
5/2019 – 7/2020
Tätigkeitsbeschreibung
- Consulting the Team regarding optimization and Pipeline improvements
- Creating "true to size" realtime Assets based on CAD Data
- Improving existing Assets to raise the quality standard
- Creating glBs for an online presence
- Working closely together with the product owner Team
- Participating in daily stand ups
- working with Auzure dev Ops
3Ds Max, V-Ray, 3D Modellierung
5/2019 – 6/2019
Tätigkeitsbeschreibung
- Using DWG Data to build realistic 3d rooms
- creating realistic materials based on photos
- setting up lights and cameras
- render several shots with different angles in Vray
For Change I had to build and render "Beauty shots" of existing and nonexisting rooms in different Hotels.
The premise was to get realistc rooms to plan upcoming big events.
3Ds Max, Adobe Photoshop, V-Ray
3/2019 – 3/2019
Tätigkeitsbeschreibung
- Optimizing and rendering CAD meshes of their mashines
- Creating turntables of their Logo and workstations
- Setting up lights and materials
3Ds Max, Adobe After Effects, V-Ray, 3D Modellierung, Rhinoceros 3d
2/2019 – 2/2019
Tätigkeitsbeschreibung
- Working on several CAD Shoe files
- giving input on basis of my Gameartist knowledge into an existing pipeline to improve workflows
- Polish the Meshes and create Uv Layouts for their Engine integration
- working closely together with the Product Designer Jan Edinger
3D Grafiken, 3Ds Max, V-Ray, Zbrush, Unity3D, 3D Modellierung
7/2018 – 8/2018
TätigkeitsbeschreibungCreating and optimize Assets and work with the Unreal Engine 4 to build a realistic "realtime" City environment that will be shown on a big Exhibition
Eingesetzte Qualifikationen3Ds Max
8/2017 – 8/2018
TätigkeitsbeschreibungCreating Lifelike VR Ready Assets and Scenes for Medical Companys to Visualize how medications and treatments work.
Eingesetzte QualifikationenMedizinische Illustration, 3Ds Max, Adobe After Effects, Unity3D
6/2017 – 9/2017
TätigkeitsbeschreibungDas Vermitteln von Workflows in dem Arbeitsfeld der Echtzeitrealisierung von 3 Dimensionalen Grafiken
Eingesetzte QualifikationenAdobe Photoshop, 3Ds Max, Zbrush
8/2016 – 9/2016
TätigkeitsbeschreibungDie Umsetzung und Aufbereitung von CAD Dateien für die Echtzeitdarstellung mit der HTC Vive für eine Vorführung der Firma Mekra Lang auf der IAA
Eingesetzte Qualifikationen3Ds Max, V-Ray
2/2015 – 7/2016
Tätigkeitsbeschreibung
- Working on the Enviroment Areas, set in Hunt, whiteboxing, leveldesign, einvironmental Storytelling
- Mentoring new interns and Juniors
- working with gamedesign to ensure level quality and consistency
- Sculpting, modeling and texturize realtime assets using Pixologic Zbrush, Autodesk 3d
studio Max, Substance painter and Adobe Photoshop
Adobe Photoshop, 3Ds Max, Zbrush
8/2010 – 12/2014
Tätigkeitsbeschreibung
- creating workflows for our engine pipeline
- working with gamedesign to ensure level quality and consistency
- Responsible for the 3D environment outsourcing pipeline, briefing, reviewing and
implementing
- Mentoring Junior Artists
- Sculpting, modeling and texturize realtime assets using Pixologic Zbrush, Autodesk Maya and Adobe Photoshop
Zbrush, Maya
Ausbildung
Düsseldorf
Über mich
Erfahrung:
Über 15 Jahre Leidenschaft als 3D-Künstler: Expertise in 3D-Inhaltserstellung und -Gestaltung.
Schwerpunkt:
- Echtzeit/Unreal,
- Virtual Productions,
- GameReady
- Architekturvisualisierungen
- CAD-Optimierung.
SoftSkills:
- Professioneller und partnerschaftlicher Arbeitsansatz
- Erfolgreiche Kundenberatung und -unterstützung.
Aktuelle Position und Erfahrung:
Senior 3D & Realtime Artist:
Aufgaben:
- Moodboards,
- Whiteboxings,
- Pipeline-Optimierung,
- Kundenkommunikation,
- Datenüberarbeitung,
- Print Renderings,
- LED-Wand-Optimierung der daten,
- Optimierung von 3D Daten
Weitere Erfahrungen:
- Renderings in Vray,
- Katalogunterstützung,
- VR-optimierte CAD-Daten,
- Architektur-Visualisierungen,
- Level- und Objekterstellung in Unreal.
Weitere Projekte verfügbar auf Anfrage: Diverse Freelance-Projekte im Bereich 3D.
Abschluss:
Bachelor of Science in Media Design (2009): Abschluss von der Media Design Hochschule, Gemdesign, Düsseldorf.
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Europäische Union
Kontaktdaten
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