IT-Support
- Verfügbarkeit einsehen
- 0 Referenzen
- auf Anfrage
- 64354 Reinheim
- Umkreis (bis 200 km)
- de | en | es
- 14.09.2018
Kurzvorstellung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
1/2012 – 3/2017
Tätigkeitsbeschreibung
Certificate handling- order process, implementation and monitoring via Certnanny
Global DR-Test implementation-execution
Server/Application DR-documentation
UAT Application environment installation, test procedure and documentation.
Close collaboration tasks with several Hard- and Software- Vendors/Manufactures
Emergency changes/outage clearing
General Performance monitoring for several Printer related Applications/Servers
3rd Level remote support for complicated user/PC issues
User/account related tasks
nstall and configure Safecom solution on printers
general global Safecom printer related troubleshooting
Test/configuration of new printer models
3rd Level remote support for complicated user/PC issues
Maintenance of printers/users on Safecom servers.
Management/actualization of Safecom Documentation, Knowledge-FAQ articles and reports.
DR-Tests
Master/Client server configuration
Global incident management and troubleshooting support.
Change management for Upgrade or maintenance tasks of Application installations.
SQL Database related tasks.
Testing and implementation of new Safecom printer-firmware versions.
Server Performance management
Safecom Server/Pullprint support outside of Germany (CH, LX, AE, SA, RU…)
Firmware repository administration, maintain status and actualization of printer fleet
Maintain approved Printer and Firmware documentation on SharePoint
Monitor and maintain security condition of printers worldwide.
Testing and implementation of new vendor released device firmware.
Global printer support, incident and change management
Lexmark and HP Application support, Driver and Application management
General print reporting, Database query.
2nd & 3rd Level Support, IT-Support (allg.)
9/2007 – 8/2011
TätigkeitsbeschreibungWie vor. Zusätzlich Support und Administration der Zweigstellen in Schweden, Spanien und der Schweiz. Microsoft Lizenzverwaltung für alle Europäischen Filialen.
Eingesetzte QualifikationenIT-Support (allg.)
1/2001 – 12/2003
TätigkeitsbeschreibungKomplette Administration und Support der IT-Infrasuktur in Spanien. (Server,Desktop,Laptop, Installationen und Konfiguration)
Eingesetzte QualifikationenSQL, Incident-Management, Netzwerk-Sicherheit, McAfee (allg.), IT Sicherheit (allg.), Firewalls, Windows 10, OSX, Windows Server 2008, 2nd & 3rd Level Support, IT-Support (allg.), IT-Techniker (allg.), Rollout Techniker, Systemmigration, TCP / IP, Router
1/1998 – 12/2000
TätigkeitsbeschreibungAdministration und Support der komplettem IT-Infrastruktur, Support für alle Mitarbeiter und Außendienstler in DE.
Eingesetzte QualifikationenIT-Support (allg.)
Ausbildung
Darmstadt
Über mich
Weitere Kenntnisse
Help-Desk
Hard-Software Roll-Outs
IT-Leitung / Organisation / Administration
Beratung / Consulting Schulung / Training Projektmanagement / -Leitung / Organisation
Dokumentation
Drucker – HP, Lexmark; LRS, Safecom
Persönliche Daten
- Englisch (Gut)
- Spanisch (Gut)
- Deutsch (Muttersprache)
- Europäische Union
Kontaktdaten
Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.
Jetzt Mitglied werden