Senior catia Konstrukteur
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- 09.07.2023
Kurzvorstellung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
3/2019 – 12/2019
Tätigkeitsbeschreibung
Design for manufacture Inboard Flap A321XLR
Using Catia V5.27
3D modeling of inboard flap machined ribs and spars, from concept models to airbus standard approved way of modeling machined parts, including 5 axis maching to upper and lower edges of ribs and spars.
Design for manufacture ACES 5.4m payload fairing.
Using Catia V5.24 and V5.26
3d Master vertical separation system models for qualification, 51ft and 70ft fairings.
2d schematic drawing of composite panel qualification module and 51ft fairing.
2d detail drawings of machined Nose cap rail.
2d drawings Top covers, including machining details, foam and cork details.
2d drawings of cold bonded door assembly and details.
2d drawings of sealing handling points and marking drawings for the different sides of the fairing.
2d drawings of the composite bonded panel 51ft and 70ft.
2d drawings of the cork kit 51ft and 70ft fairing.
CATIA
3/2018 – 10/2018
Tätigkeitsbeschreibung
Design of camera mounts in a fixed wing drone. parts where deisgned to be injection moulded. liaision with the injection moulding companies on where the design could be improved for injection moulding. 3D printing of prototype parts.
concept design of a new multi copter also with camera mounts.
Spritzgießmaschinen, SolidWorks Enterprise PDM (Dassault Systèmes), Zeichnungs- / Stücklistenorganisation, SolidWorks
8/2017 – 2/2018
TätigkeitsbeschreibungBleed air duct routing and redesign according to stress calculations
Eingesetzte QualifikationenEnovia, Teamcenter (Siemens PLM Software), CATIA
3/2017 – 5/2017
TätigkeitsbeschreibungSidewall in VIP area to detail konstrukt. Zeichnung erstellen für baugruppe und für details.
Eingesetzte QualifikationenSmarTeam, CATIA
9/2016 – 12/2016
TätigkeitsbeschreibungVerification evidence for X6 airbus helicopter flight controls actuators. Trained in DOORS. New specifications created in doors and linked to the compliance matrix.both for main rotor actuator and tail rotor actuator. Check on a Tolerance analysis for Boeing leading edge actuator.
Eingesetzte QualifikationenRaumfahrttechnik, Hubschraubertechnik, SmarTeam
3/2012 – 4/2016
Tätigkeitsbeschreibung
Konzept der Sauerstoff-Systeme und Detail-design für zivile und militärische Programme.
Gefräste Halterungen und Blechteil Struktur 3D Konstruktion und 2D Zeichnung für KC390 HALO.
Gefräste Halterungen für Lab Testgruppen.
Laken-Metall-Klammern für Konzepte und Design Generatoren.
Pax-Container Fixierung Entwicklung und 3D Konzeption und Labortests.
Pax Sauerstoff Container Entwicklung und 3D Konzeption, 2D Zeichnung für
technische Tests, mit Verbundplatten.
Kunststoff-Klammern Konzepte für Spritzguss.
Entwicklung und 3D Konstruktion für Behälter mit Spritzguss oder SMC.
3D Konstruktion für Aluminium Spritzguss.
Datenübertragung an Airbus mit PDMlink CC.
Oxygen systems concept and detail design for civil and military programs.
Halo structure and oxygen system concept and detail design for kc390.
Machined brackets for test lab fixtures.
Sheet metal brackets for concepts and design generators.
Pax containers fixation concept design and Lab tests.
New pax oxygen containers concept and preminlary detail design for engineering tests, using composite panels.
Plastic brackets concepts for injection moulding.
Concepts for containers using injection moulding or SMC.
3D Construction for Container structure using Aluminium die casting
Data transfer to airbus using PDMlink CC.
Konstruktionstechnik (allg.), 2D-CAD, 3D Modellierung, CATIA
7/2010 – 1/2012
Tätigkeitsbeschreibung
Detail design of fuselage electrical system installation on the A350XWB using PDMLINK and catia V5.
Design of brackets, ramp and electrical equipment racks to support and hold the electrical routing and the electrical equipments.
Detail design of machined brackets to attach raceways.
Detail design of folded sheetmetal parts.
Changing from ADF numbers to ADAP numbers, and checking parts.
Trained in V5 VPM.
Konstruktionstechnik (allg.), 2D-CAD, 3D Modellierung, CATIA
8/2009 – 6/2010
Tätigkeitsbeschreibung
Entwurf und Definition von achtern und hinteren Rumpf Hydrauliksysteme Installation auf der A350 XWB mit Primzahlen, PDMlink und Catia V5.
Trainierten Primes, und auf PDM link
3D Konstruktion der gelben und grünen Hydraulikanlage ATA 29 Linien in den achtern und hinteren Rumpf, der Flugsteuerung in der VTP und die HTP auch Bedienung den Fracht Tür hydraulischen Antrieb zu liefern.
Konzeptdesign durch Änderungshinweise, die Auswirkungen auf die Hydraulik Installation.
3D Konstruktion der Schläuche zu den HTP achtern Fracht-Komfort-Antrieb und der FAl-Montage-Anlagen
Entwicklung und 3D Konstruktion von Gefräste Halterungen Klammern an die Klemme Blöcke und Querwand Armaturen für HTP flexible Schläuche montieren.
Die hydraulischen Schnittstellen an das Rumpfmittelteil überprüft.
Entwurf und Definition der Rumpf Flug testen Installationen auf der A350 XWB mit PDMlink und Catia V5.
Gestaltung von Flight Test Handlauf.
Die Zuordnung des Speicherplatzes von FTI elektrische Leitungen aus trennen
Design and definition of aft and rear fuselage hydraulic systems installation on the A350 XWB using Primes, PDMlink and Catia V5.
Trained on Primes, and on PDM link
Detail design of ATA 29 hydraulic yellow and green system lines, in the aft and rear fuselage to supply the flight controls in the VTP and in the HTP, also to operate the cargo door hydraulic actuator.
Concept design due to change notes affecting the hydraulics installation.
Design of the flexible hoses to the HTP and to aft cargo door actuator and for the FAl assembly installations
Design structure brackets to mount the clamp blocks, and bulkhead fittings for HTP flexible hoses.
The hydraulic interfaces to the centre fuselage checked.
Konstruktionstechnik (allg.), 2D-CAD, 3D Modellierung, CATIA
7/2008 – 7/2009
Tätigkeitsbeschreibung
Entwurf und Definition der Flügel führt und Hinterkante hydraulische, Verdichterzapfluft und Flug Kontrollen Systeminstallationen auf der A350 XWB mit Primes und Catia V5.
Ausgebildet auf Primes.
3D Konzepte und Gestaltung von ATA 29 und 32 Hydrauliksystem gelben und grünen Linien in der Hinterkante und Vorderkante Power Generation hydraulische Stauseen, das Fahrwerk und die Flight Control Spoiler und Querruder im Flügel.
Gestaltung von flexiblen Schläuchen, die Spoiler und Querruder und der FAl-Montage-Anlagen
Entwicklung-Sekundärstruktur Blechteil an die Klemme Blöcke und Querwand Armaturen für Spoiler und Querruder Schläuche montieren.
Die hydraulischen Schnittstellen definiert, um das Hauptfahrwerk aus den Flügel-Systemen.
Design and definition of wing leading and trailing edge hydraulic, bleed air and flight controls systems installation on the A350 XWB using Primes and Catia V5.
Trained on Primes.
Concepts and design of ATA 29 and 32 hydraulic yellow and green system lines, in the trailing edge and leading edge to the power generation hydraulic reservoirs, to the landing gear and to the flight control spoilers and ailerons in the wing.
Design of the flexible hoses to the spoilers and ailerons and for the FAl assembly installations
Design secondary structure brackets to mount the clamp blocks, and bulkhead fittings for spoiler and aileron flexible hoses.
The hydraulic interfaces defined to the main landing gear from the wing systems.
Konstruktionstechnik (allg.), 2D-CAD, 3D Modellierung, CATIA
11/2007 – 6/2008
Tätigkeitsbeschreibung
3D Konstruktion der unter rahmen pneumatische und Ausrüstung Installationen auf Sub Mantellinie Zug mit VPM V4 und Catia V4.
2D Zeichnung der unter Frame Rohre, Baugruppen und Sekundärstruktur Blechteil, schweiß Blechteil.
Entwicklung, 3D Konzept und 2D Zeichnung eine schweiß Vorrichtung für den Versand eines Zuges aus England nach Südafrika
Detail design of under frame pneumatic and equipment installations on sub surface line train, using Catia V4 and VPM.
Detail drawing of under frame pipes, assemblies and secondary structure brackets.
Concept and detail design of a fixture for shipping a train from England to South Africa.
Konstruktionstechnik (allg.), CATIA
12/2006 – 10/2007
Tätigkeitsbeschreibung
Detail-Ausführung der Hinterkante Hydrauliksystem sowie Flug Testinstallation auf die A400m mit Primes und Catia V5.
Detailzeichnungen der Hydraulikanlage Installation für Boden-Test und inklusive Flug Prüfgeräte.
Flug testen Gerätemontage, hydraulische und Kraftstoff-Wandler in CDMU richtig positioniert.
Rohre und sekundäre Klammern entworfen und detaillierte und 2D-Zeichnungen erstellt.
2D Einbauzeichnungen für FTI hydraulische und Kraftstoff Anlagen erstellt und geändert
Detail design of trailing edge hydraulic system installation and flight test installation on the A400m using primes and catia V5.
Detail drawings of hydraulic system installation for ground test and including the flight test equipment.
Flight test equipment installation, hydraulic and fuel transducers correctly positioned in CDMU.
Pipes and secondary brackets to be designed and detailed, and 2D drawings created.
2D installation drawings created for FTI hydraulic and fuel equipments and modified
Konstruktionstechnik (allg.), 2D-CAD, 3D Modellierung, 3DESIGN, CATIA
2/2006 – 7/2006
Tätigkeitsbeschreibung
Konzeption der Flügel führende und Hinterkante Hydraulik-Installation auf der A350 XWB mit Primes und Catia V5.
Ausgebildet auf Primes.
Gestaltung der Hydraulikanlage Linien und die Sekundärstruktur Blechteil, Klemme Blöcke oder Trennwand Beschläge an der Struktur zu montieren.
Concept design of wing leading and trailing edge hydraulic system installation on the A350 XWB using Primes and Catia V5.
Trained on Primes.
Design of hydraulic system lines and the secondary structure brackets to mount the clamp blocks or bulkhead fittings to the structure.
Konstruktionstechnik (allg.), 2D-CAD, 3D Modellierung, 3DESIGN, CATIA
4/2003 – 12/2005
Tätigkeitsbeschreibung
Konzept und Definition Gestaltung der Innentür und Türverkleidungen Rahmen der A380.
Gestaltung von Oberdeck Türverkleidungen und Türverkleidungen Rahmen, eine komplette akustische Abdichtung zwischen jedem Teil zu haben.
Mit Kinematik zum Öffnen und Schließen der Tür und die Abstände zwischen den beweglichen Teilen zu überprüfen und Futter Panels zu den nahen gelegenen Strukturen.
Check-in der DMU gibt es keine Auseinandersetzungen, um Struktur und nahe gelegenen Platten.
Überprüfung der einzelnen Baugruppen / Modelle von Laupheim um sicherzustellen, dass sie nicht aufeinander sind.
Türverkleidungen Rahmen für jede neue Kundenversion und Layout anpassen
die Spaltung des Übergangs und leichte Abdeckplatten, das Layout anzupassen
Concept and definition design of interior door and door frame panels on the A380.
Design of upper deck door linings, and door frame panels to have a complete acoustic seal, between each part.
Using kinematics to open and close the door and to check the clearances between all the moving parts and lining panels to the nearby structure.
Checking in the DMU that there are no clashes, to structure and to nearby panels.
Checking the detail assemblies / models from lauphiem to make sure that they are not clashing.
Customizing the door frame panels to every new customer version and layout, splitting the transition and light cover panels to suit the layout.
Konstruktionstechnik (allg.), 2D-CAD, 3D Modellierung, 3DESIGN, CATIA
Zertifikate
Ausbildung
Blackburn, Uk
Weitere Kenntnisse
Persönliche Daten
- Englisch (Muttersprache)
- Deutsch (Gut)
- Europäische Union
- Schweiz
Kontaktdaten
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