Int. Project Manager PMP (Dipl.-Bw.); Project Manager (Life Science, Business & IT)
- Verfügbarkeit einsehen
- 0 Referenzen
- auf Anfrage
- 68799 Reilingen
- Weltweit
- de | en | fr
- 27.09.2024
Kurzvorstellung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
10/2020 – 4/2024
Tätigkeitsbeschreibung
R&D project - Developing new medical device for global market for US based end customer. Multi site blockbuster project with broad top management visibility.
Responsibilities:
- Stakeholder Management (Customer, Internal, C-Level, Suppliers)
- Managing multicultural, cross-functional team (>10 FTE)
- Manipulating project environment
- Managing resources
- Budget, Scope & Schedule responsibility
- Coaching & Developing project team
- Change Management
Lieferantenmanagement (allg.), Krisenmanagement, Management (allg.), Motivation Projektteams, Projekt-Dokumentation, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Projektteambildung / -entwicklung
3/2018 – 10/2019
Tätigkeitsbeschreibung
Multi project manager in R&D - Bringing products successfully to the market
Tasks:
- Project management tasks (e.g. communication, planning
create project plans, monitoring, execution)
- Steering of R&D project team
- Managing external partners
- Face to the customer & mediator of interests
- Re-baselining project/bringing projects back on track/crisis management
- Financial & schedule responsibility
Software: MS Project, Atlassian Jira, Aras PLM, MS Sharepoint
DIN EN ISO 13485, DIN EN ISO 9001, Mehrprojektmanagement, Motivation Projektteams, PMBOK Guide, Projekt-Dokumentation, Projekt - Berichtswesen, Projektdurchführung, Projektfinanzierung, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Projektmanagement - Kommunikation, Konfliktlösung, Projektmanagement - Krisenmanagement, Projektmanagement - Projekt-Training, Projektmanagement - Projektentwicklung, Projektmanagement - Risikomanagement, Projektmanagementberatung, Projektorganisation, Projektsteuerung (Projektcontrolling), Projektstrukturierung, Projektteambildung / -entwicklung
1/2016 – 4/2018
Tätigkeitsbeschreibung
IT project - Creation of software to import complaint data into central customer systems
Tasks:
- Project management tasks (e.g. communication, planning
create project plans, monitoring, execution)
- Steering of virtual EMEA LATAM project team
- Manage tool rollout
- Conduct trainings & workshops
Additional tasks:
- Support setup QMS for Middle East & CAPA closings
Software: MS Project, MS Office, Salesforce, Windchill, MS Sharepoint, gSuite
Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT), PMBOK Guide, Projekt-Dokumentation, Projektdurchführung, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Projektmanagement - Kommunikation, Projektmanagement - Konzeption / Vorgehensmodell, Projektmanagement - Risikomanagement, Projektmanagement - Softwaretool-Beratung, Projektmanagement - Umfeldanalyse, Projektplanung / -vorbereitung, Projektsteuerung (Projektcontrolling), DIN EN ISO 13485, DIN EN ISO 9001, Projektmanagement - Softwaretool-Schulung
12/2011 – 12/2014
Tätigkeitsbeschreibung
Quality/Organizatonal project - Target operating model for new corporate entities
Tasks:
- Project management tasks (e.g. planning, monitoring, execution)
- Analyze situation of quality & regulatory ressources as-is, creating scenarios for future quality & regulatory organization, consulting for prefered to-be scenario
- Steering of virtual EMEA LATAM project team
- Conduct trainings & workshops
- Risk analysis & training coordination
Additional task(s):
- Support project ‘Time to market improvement’
Business Process Reengineering (BPR), Compliance management, Organisation (allg.), Prozessmanagement, Risikomanagement, PMBOK Guide, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Projektmanagement - Kommunikation, Projektmanagement - Konzeption / Vorgehensmodell, Projektmanagement - Projektentwicklung, Projektmanagement - Risikomanagement, Projektmanagement - Umfeldanalyse, Projektplanung / -vorbereitung, Projektsteuerung (Projektcontrolling), Auditor, DIN EN ISO 13485, DIN EN ISO 9001, Fehlermöglichkeits- und -einflussanalyse (FMEA), Qualitätsdokumentation, Qualitätsmanagement (allg.), Vorbereitung auf QM-Zertifizierung (ISO), Prozessberatung, Projektmanagement - Projekt-Training
6/2010 – 12/2011
Tätigkeitsbeschreibung
Quality project – Setup of international quality network for marketing & sales organizations based on best practices
Tasks:
- Project management tasks (e.g. planning, monitoring, execution, closing; implement best practices; coaching & supporting project members; stakeholder management)
- Contact person & mediator for marketing & sales affiliates
- Central contact for interns & internal students
- Processing of internal and external compliance topics (distributing best practices from EMEA LATAM, e.g. after-sales processes, supply chain control, external suppliers)
Additional tasks:
- Support of internal auditor for preparation of quality and compliance audits
- Org. support for project 'Relocation of pharma product' (Project planning, monitoring)
- Transfer of Pharma product from Mannheim to Grenzach
Workflows, Prozessmanagement, Motivation Projektteams, Projekt-Dokumentation, Projektdurchführung, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Projektmanagement - Kommunikation, Projektmanagement - Projektentwicklung, Projektsteuerung (Projektcontrolling), Projektteambildung / -entwicklung, DIN EN ISO 13485, Qualitätsmanagement (allg.), Qualitätsrichtlinien, Prozessberatung, Unternehmensberatung
2/2009 – 5/2010
Tätigkeitsbeschreibung
- Tender preparation as well as performance records for own and other project teams
- Customer communication Management
- Creating concept and support of supply chain project „track status of transport requests“
- Various projects for VBA und C# coding
- Technical support of an ERP system for a retail customer
- Implementation of changed operating model for logistics company
- Coordination of external project resources
Logistik (Allg.), Transport (allg.), Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT), SAP Beratung (allg.), C#, VBA (Visual Basic for Applications), It-Beratung, Unternehmensberatung, Technische Konzeption
10/2007 – 2/2009
Tätigkeitsbeschreibung
- Central interface & collecting IT requirements for Finance & Controlling departments of FMCG company
- Support & Maintenance of SAP ECC5.0 & BI systems of FMCG company
- Concepting and organizational support of int. SAP roll-out
- Conducting technical feasibility studies triggered by internal departments
Konfliktlösung, Einzelhandel, Finanzen (allg.), Controlling, Business Intelligence (BI), SAP Basis Administration (BC), SAP Beratung (allg.), SAP CO, SAP IS, SAP Retail, SAP Rollout, It-Beratung, Rollout
Zertifikate
Ausbildung
Mannheim
Über mich
Weitere Kenntnisse
- Organization & Communication
- MS Office Suite (Word, Excel, Powerpoint, Access, MS Project)
- Quality Management (ISO 13485, MDR/MDD)
- gSuite
- JIRA
- Sharepoint
- Salesforce
- SAP BW/BI, SAP R3
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Französisch (Gut)
- Spanisch (Grundkenntnisse)
- Europäische Union
Kontaktdaten
Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.
Jetzt Mitglied werden