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Int. Project Manager PMP (Dipl.-Bw.); Project Manager (Life Science, Business & IT)

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  • 27.09.2024

Kurzvorstellung

Results-driven Project Manager with +12 years of experience in leading cross-functional teams, managing complex projects, and delivering on-time and within budget.

Qualifikationen

  • DIN EN ISO 134858 J.
  • DIN EN ISO 90016 J.
  • Konfliktlösung1 J.
  • Mehrprojektmanagement1 J.
  • Motivation Projektteams3 J.
  • PMBOK Guide6 J.
  • Projekt-Dokumentation5 J.
  • Projekt - Berichtswesen1 J.
  • Projektdurchführung5 J.
  • Projektfinanzierung1 J.
  • Projektleitung / Teamleitung8 J.
  • Projektleitung / Teamleitung (IT)3 J.
  • Projektmanagement8 J.
  • Projektmanagement - Kommunikation8 J.
  • Projektmanagement - Krisenmanagement1 J.
  • Projektmanagement - Projekt-Training4 J.
  • Projektmanagement - Projektentwicklung6 J.
  • Projektmanagement - Risikomanagement6 J.
  • Projektmanagementberatung1 J.
  • Projektorganisation1 J.
  • Projektsteuerung (Projektcontrolling)8 J.
  • Projektstrukturierung1 J.
  • Projektteambildung / -entwicklung3 J.

Projekt‐ & Berufserfahrung

Senior Project Manager
Medmix, Stuttgart
10/2020 – 4/2024 (3 Jahre, 7 Monate)
Life Sciences
Tätigkeitszeitraum

10/2020 – 4/2024

Tätigkeitsbeschreibung

R&D project - Developing new medical device for global market for US based end customer. Multi site blockbuster project with broad top management visibility.

Responsibilities:
- Stakeholder Management (Customer, Internal, C-Level, Suppliers)
- Managing multicultural, cross-functional team (>10 FTE)
- Manipulating project environment
- Managing resources
- Budget, Scope & Schedule responsibility
- Coaching & Developing project team
- Change Management

Eingesetzte Qualifikationen

Lieferantenmanagement (allg.), Krisenmanagement, Management (allg.), Motivation Projektteams, Projekt-Dokumentation, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Projektteambildung / -entwicklung

International Project Manager
Wilhelm Haselmeier GmbH, Stuttgart
3/2018 – 10/2019 (1 Jahr, 8 Monate)
Life Sciences
Tätigkeitszeitraum

3/2018 – 10/2019

Tätigkeitsbeschreibung

Multi project manager in R&D - Bringing products successfully to the market

Tasks:
- Project management tasks (e.g. communication, planning
create project plans, monitoring, execution)
- Steering of R&D project team
- Managing external partners
- Face to the customer & mediator of interests
- Re-baselining project/bringing projects back on track/crisis management
- Financial & schedule responsibility
Software: MS Project, Atlassian Jira, Aras PLM, MS Sharepoint

Eingesetzte Qualifikationen

DIN EN ISO 13485, DIN EN ISO 9001, Mehrprojektmanagement, Motivation Projektteams, PMBOK Guide, Projekt-Dokumentation, Projekt - Berichtswesen, Projektdurchführung, Projektfinanzierung, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Projektmanagement - Kommunikation, Konfliktlösung, Projektmanagement - Krisenmanagement, Projektmanagement - Projekt-Training, Projektmanagement - Projektentwicklung, Projektmanagement - Risikomanagement, Projektmanagementberatung, Projektorganisation, Projektsteuerung (Projektcontrolling), Projektstrukturierung, Projektteambildung / -entwicklung

International Project Manager
Roche Diabetes Care Deutschland GmbH, Mannheim
1/2016 – 4/2018 (2 Jahre, 4 Monate)
Life Sciences
Tätigkeitszeitraum

1/2016 – 4/2018

Tätigkeitsbeschreibung

IT project - Creation of software to import complaint data into central customer systems

Tasks:
- Project management tasks (e.g. communication, planning
create project plans, monitoring, execution)
- Steering of virtual EMEA LATAM project team
- Manage tool rollout
- Conduct trainings & workshops
Additional tasks:
- Support setup QMS for Middle East & CAPA closings
Software: MS Project, MS Office, Salesforce, Windchill, MS Sharepoint, gSuite

Eingesetzte Qualifikationen

Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT), PMBOK Guide, Projekt-Dokumentation, Projektdurchführung, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Projektmanagement - Kommunikation, Projektmanagement - Konzeption / Vorgehensmodell, Projektmanagement - Risikomanagement, Projektmanagement - Softwaretool-Beratung, Projektmanagement - Umfeldanalyse, Projektplanung / -vorbereitung, Projektsteuerung (Projektcontrolling), DIN EN ISO 13485, DIN EN ISO 9001, Projektmanagement - Softwaretool-Schulung

International Project Manager
Roche Diagnostics, Mannheim
12/2011 – 12/2014 (3 Jahre, 1 Monat)
Gesundheitswesen
Tätigkeitszeitraum

12/2011 – 12/2014

Tätigkeitsbeschreibung

Quality/Organizatonal project - Target operating model for new corporate entities
Tasks:
- Project management tasks (e.g. planning, monitoring, execution)
- Analyze situation of quality & regulatory ressources as-is, creating scenarios for future quality & regulatory organization, consulting for prefered to-be scenario
- Steering of virtual EMEA LATAM project team
- Conduct trainings & workshops
- Risk analysis & training coordination
Additional task(s):
- Support project ‘Time to market improvement’

Eingesetzte Qualifikationen

Business Process Reengineering (BPR), Compliance management, Organisation (allg.), Prozessmanagement, Risikomanagement, PMBOK Guide, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Projektmanagement - Kommunikation, Projektmanagement - Konzeption / Vorgehensmodell, Projektmanagement - Projektentwicklung, Projektmanagement - Risikomanagement, Projektmanagement - Umfeldanalyse, Projektplanung / -vorbereitung, Projektsteuerung (Projektcontrolling), Auditor, DIN EN ISO 13485, DIN EN ISO 9001, Fehlermöglichkeits- und -einflussanalyse (FMEA), Qualitätsdokumentation, Qualitätsmanagement (allg.), Vorbereitung auf QM-Zertifizierung (ISO), Prozessberatung, Projektmanagement - Projekt-Training

International Project Manager
Roche Diagnostics, Mannheim
6/2010 – 12/2011 (1 Jahr, 7 Monate)
Life Sciences
Tätigkeitszeitraum

6/2010 – 12/2011

Tätigkeitsbeschreibung

Quality project – Setup of international quality network for marketing & sales organizations based on best practices
Tasks:
- Project management tasks (e.g. planning, monitoring, execution, closing; implement best practices; coaching & supporting project members; stakeholder management)
- Contact person & mediator for marketing & sales affiliates
- Central contact for interns & internal students
- Processing of internal and external compliance topics (distributing best practices from EMEA LATAM, e.g. after-sales processes, supply chain control, external suppliers)
Additional tasks:
- Support of internal auditor for preparation of quality and compliance audits
- Org. support for project 'Relocation of pharma product' (Project planning, monitoring)
- Transfer of Pharma product from Mannheim to Grenzach

Eingesetzte Qualifikationen

Workflows, Prozessmanagement, Motivation Projektteams, Projekt-Dokumentation, Projektdurchführung, Projektleitung / Teamleitung, Projektmanagement, Projektmanagement - Kommunikation, Projektmanagement - Projektentwicklung, Projektsteuerung (Projektcontrolling), Projektteambildung / -entwicklung, DIN EN ISO 13485, Qualitätsmanagement (allg.), Qualitätsrichtlinien, Prozessberatung, Unternehmensberatung

IT & Business Consultant
Wincanton GmbH, Mannheim
2/2009 – 5/2010 (1 Jahr, 4 Monate)
Logistikdienstleister
Tätigkeitszeitraum

2/2009 – 5/2010

Tätigkeitsbeschreibung

- Tender preparation as well as performance records for own and other project teams
- Customer communication Management
- Creating concept and support of supply chain project „track status of transport requests“
- Various projects for VBA und C# coding
- Technical support of an ERP system for a retail customer
- Implementation of changed operating model for logistics company
- Coordination of external project resources

Eingesetzte Qualifikationen

Logistik (Allg.), Transport (allg.), Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement (IT), SAP Beratung (allg.), C#, VBA (Visual Basic for Applications), It-Beratung, Unternehmensberatung, Technische Konzeption

IT-Consultant
BAUHAUS GmbH & Co. KG, Mannheim
10/2007 – 2/2009 (1 Jahr, 5 Monate)
Großhandel
Tätigkeitszeitraum

10/2007 – 2/2009

Tätigkeitsbeschreibung

- Central interface & collecting IT requirements for Finance & Controlling departments of FMCG company
- Support & Maintenance of SAP ECC5.0 & BI systems of FMCG company
- Concepting and organizational support of int. SAP roll-out
- Conducting technical feasibility studies triggered by internal departments

Eingesetzte Qualifikationen

Konfliktlösung, Einzelhandel, Finanzen (allg.), Controlling, Business Intelligence (BI), SAP Basis Administration (BC), SAP Beratung (allg.), SAP CO, SAP IS, SAP Retail, SAP Rollout, It-Beratung, Rollout

Zertifikate

Project Management Professional
2017

Ausbildung

Betriebswirtschaftslehre
Diplom
2007
Mannheim

Über mich

Adept at strategic planning, risk management, and fostering stakeholder relationships to drive organizational success. Seeking a leadership role to leverage my proven track record of enhancing project outcomes and championing team excellence.

Weitere Kenntnisse

- PMP
- Organization & Communication
- MS Office Suite (Word, Excel, Powerpoint, Access, MS Project)
- Quality Management (ISO 13485, MDR/MDD)
- gSuite
- JIRA
- Sharepoint
- Salesforce
- SAP BW/BI, SAP R3

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Englisch (Fließend)
  • Französisch (Gut)
  • Spanisch (Grundkenntnisse)
Reisebereitschaft
Weltweit
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Home-Office
bevorzugt
Profilaufrufe
1672
Alter
45
Berufserfahrung
17 Jahre und 1 Monat (seit 10/2007)
Projektleitung
10 Jahre

Kontaktdaten

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